#1 Skrevet Januar 21, 2006 Klarte desverre å kjøre nedi ei dump og slå hull i bånnpanna på A3'en min i dag. Noen som kan fortelle meg hvor mye dette kommer til å koste meg? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 21, 2006 Nærmeste VAG-forhandler kan helt sikkert gi deg pris på dette...skulle vel bli Gumpens Auto Vest kanskje? Spør etter rabatt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 21, 2006 Gumpens er rett borti gata ja, men hadde håpt å få en pekepinn på hvor mange laken jeg må ut med. Sitter og irriterer meg noe grenseløst over det som skjedde og har ingen anelse whatsoever om hva det koster... Lenge å vente til mandag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 21, 2006 kan du ikke finne deg en brukt bunnpanne og bytte selv? sparer sikkert et par laken på det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 22, 2006 Med litt forbehold om dårlig hukommelse tror jeg de flest bunnpannene ligger et sted i prisleiet kr 1500-2000,-. Antageligvis bør du ha med pakning også, da er det ytterligere noen 100-lapper. Hvis du ikke skal gjøre det selv bør du regne med 2-3000,- i arbeidspenger for en slik jobb hos et merkeverksted på bilen din. Det kan variere sterkt, da det på noen biler må demonteres travers for å skifte. (Husker ikke hvordan det ser ut under din). Er merkeverksted har også relativt høye priser på oljen som byttes, så totalt sett havner de aller fleste slike jobber jeg har sett et sted mellom 4-6000,- Hvis du uansett bruker samme verksted til service, kan du samtidig se litt på hvor lenge du har igjen før du normalt skal ha dett, i og med at du må ha ny olje nå uansett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 22, 2006 Du slipper å løsne traversen på bilen din i og med at den har tverrstilt motor. Pakningen er jeg ganske sikker på er ei tube silikon originalt. Ganske enkel å bytte selv, ellers tipper jeg prisene over stemmer ganske bra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 22, 2006 På en Golf 4 med 1.6 havnet et slikt bytte på 5500 hvis det kan gi en pekepinne på saken din (Møller) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 22, 2006 Er det såpass mye som et par laken å spare på å gjøre det sjøl, tror jeg det må vurderes ja. Takk for svar! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 22, 2006 Eneste som er klundrete er to skruer som sitter inni clutchuset og holder bunnpanna i bakkant. Det er åpninger i clutchuset og utsparinger i svinghjulet for å komme til=motoren må sveives rundt til du finner utsparingene i svinghjulet. Vær sikker på at du har ordentlig tak på skruene før du begynner å løsne de, slik at de ikke dras runde. 10mm skruehoder med vanlig sekskant utvendig, men de har også spor for 5mm umbraco. Resten av skruene burde være grei skuring. Lykke til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 22, 2006 nå vet ikke jeg om det er alu eller stål/blikk-panne, men er det sistnevnte hadde jeg sveiset det. Ta pannen ut, bank pent til, sveis og slip. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 23, 2006 Til 1,9tdi koster bunnpanna etter rabatt ca 1300 mener jeg å huske.. sikkert ikke så stor forskjell til 1,8t.. Møller skulle med jobb, oljeskift og alt ha ca 6000 kroner for å bytte.. Byttet selv, og fikk 6000 av lastebilsjåføren som mistet steinen som lagde hull i bunnpanna... meget godt betalt for snaue to timers jobb! Pakning er det ikke, kun "guffe" på tube.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 25, 2006 Da er bilen på veien igjen. Bunnpanne og pakning kom på ca. 1400,- inkl. rabatt. Jobben gjorde jeg og en kompis og det gikk veldig greit. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 25, 2006 Hiver meg på denne tråden jeg.. Har visst klart å skaffe meg ett hull i bunnpanna mi også, dvs en sprekk sålangt. Holder på å bestille ny bunnpanne på min sin, men det jeg lurte på..åssen er det å komme til, og bytte denne?? Er boltene peanutts å komme til? Har bare kikke under og sett at der var en sprekk og at den må byttes. Er en Golf 4 1.6 vi snakker om her. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 25, 2006 Alu bunnpanner er lettere å sveise enn stålpanner, fikser ei alupanne for ca 300 jeg. dersom den ikke er helt knust da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Januar 25, 2006 Nå bor jo jeg i kristiansand, og du i stavanger. Blir jo litt for kult å skru den ut å sende til deg også være uten bil. For regner med du må ha den av for å få sveist den?? Ellers hadde det jo vært mulig å "lappe" den med no gugg inntil videre, også ta turen bort etterhvert. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Januar 25, 2006 For alt i verden ikke bruk noe midlertidig dritt til å tette med , da dette er en hel jobb å få fjernet før sveising. men skulle tro at det fantes folk i Kristiansand som kunne sveise med vekselstrøms tig, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...