Trenger råd til feilsøking, Golf G60

Anbefalte innlegg

Vi kjøpte en Golf G60 i sommer. Den har fungert greit inntil like før jul. Da kom det mye ulyder fra motoren, og en kikk under panseret viste at det var mye oljesøl.

Trodde først det var selve motoren som hadde fått seg en trøkk, men så etterhvert at det var mye olje under kompressoren.

Hørte også en del ulyd fra kompressor, men glemte å sjekke ladetrykket før vi begynte å demontere.

Etter demontering ser vi at kompressoren går fint rundt uten ulyder, eller slakk, så jeg begynner å tvile på om det er problemet.

Når jeg kikker litt lenger ned i motorrommet ser jeg at drivhjulet til vannpumpa slarker noe voldsomt, det er vel ikke normalt.

Dessuten ser det ut til at vi har en skikkelig oljelekkasje fra servoen som ligger like under.

Begynner rett og slett å lure på om ulyden kom fra en defekt vannpumpe og at oljesølet har kommet fra servoen.

 

Skal vi ta jobben med å montere kompressoren igjen for å sjekke? Koster tross alt noen tusen, og dumt å bytte unødvendig.

 

Noen som har gode råd til en novise innen faget?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp deg en kort reim ( søk så finner du nr) så starter du opp bilen uten g-lader. da finner du kjapt ut hva som er galt ????

 

 

Skal jo ikke være slark i vannpumpa .. og servopumpa er vel kjent for å ryke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk, det var gode tips.

Regner med at jeg må montere kompressoren inn i bilen igjen for at motoren i det hele tatt skal starte, men at jeg bare ikke kobler til reima, slik at den er koblet ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger ikke ha g-laderen montert om du har kortere reim.

 

Bare husk å blend av olje slangene.

 

edit :

 

Og når du først har laderen ute ville jeg spandert på den en overhaling hvis ikke det er kort tid siden dette ble utført sist.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.