Anbefalte innlegg

Trenger litt tips til lakkbehandling, bare snøen å saltet forsvinner fra veiene skal bilen inn å få litt stell igjen.

Så det store spørsmålet er, hvilket produkt skal jeg bruke?

Sist den var inne var på et Autoglym verksted for polering å hardwax, men nå har jeg lyst til å prøve noen av disse produktene som skal holde i mange år.

En bekjent av meg på jobben anbefalte Waxguard overfor Dietec som han hadde prøvd på en tidligere bil han hadde, men ikke ble så fornøyd med.

Disse (link) fører både Royal Shine og Waxguard, men veldig stor forskjell i pris,er det noen som har erfaringer med disse to produktene?

http://www.bilpleieexpressen.no/index.php?option=com_content&task=view&id=18&Itemid=34

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye koster disse to behandlingene som du tenker på?

Jeg ringte en del rundt på høsten 2005 og undersøkte en del forskjellige typer lakkforsegling/beskyttelse, og jeg bestemte meg for Tefcar: http://www.tefcar.no/produkt.htm

Den lokale forhandlern her (Brix Bilpleie i Sandefjord (http://www.brixbilpleie.no)) skulle ha 5500 kr for å behandle min 1996 A6 Avant. Prisen varierer etter hvor mye de må gjøre med bilen for å få den så bra som overhodet mulig før behandling.

Blir hvertfall Tefcar på meg så fort det er slutt på salt og sludd :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har royal shine på min. Hadde endel riper i lakk, disse forsvant(han rubbet ned bilen og), og bilen fikkk en flott glans. Det er beskyttende mot avfetting og, fint om vinteren... Er iallefall fornøyd med Royal shine.

Så er det godt og slippe og polere på 18 mnd....: rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har royal shine på min. Hadde endel riper i lakk, disse forsvant(han rubbet ned bilen og), og bilen fikkk en flott glans. Det er beskyttende mot avfetting og, fint om vinteren... Er iallefall fornøyd med Royal shine.

Så er det godt og slippe og polere på 18 mnd....

Da blir det antakelig Rolay Shine på meg å..

Passer egentlig perfekt for meg som ikke syntes det er så morro å polere bil:)

Noen som tilfeldigvis vet om noen steder på Oslos østkant/akershus som som har Waxguard eller/og Royal Shine behandling?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kontakt Bjørnar på tlf: 91 37 64 64. Han driver med WaxGuard lakkbehandling daglig (i Oslo sentrum.) Han har meget lang erfaring fra bilpleiebransjen, og har også jobbet med både DITEC og TEFCAR. Han sier at WaxGuard er absolutt å anbefale! En kjempekar, jeg har levert alle mine biler til han.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om vinteren vasker jeg bare bilen i diesel. Det har alt. Det er få waxer som er holdbare uansett. Vasker over med turtle supervask etterpå. Det blir bra! Skitten går av med en gang i stedet foe at man må gnikke og gnikke og lage vaske riper i lakken.. Så er det wax i dieselen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om vinteren vasker jeg bare bilen i diesel. Det har alt. Det er få waxer som er holdbare uansett. Vasker over med turtle supervask etterpå. Det blir bra! Skitten går av med en gang i stedet foe at man må gnikke og gnikke og lage vaske riper i lakken.. Så er det wax i dieselen..

Kødder du med meg eller?

Du bare spyler et par liter over bilen samtidig som du fyller tanken?: haha :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg trodde dieselen tok all voks som måtte være i lakken og etterlot den åpen og sårbar for ytre påvirkninger?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dieselen tar alt og legger i gjen en hinne med "wax" som er i dieselen. den beskytter noe men den vasker jeg bort med supervasken. For oss som kjører i mye salt og dritt fungerer detta fint. Det er wax i supervasken også. De fleste waxene tåler ikke serlig mye alikevel. Det er bedre å få bort skitten i stedet for at man må gnikke og lage riper av det. Jeg anbefaler det! Har faktisk hørt om folk som sprayer bilen med diesel før vinteren slik at ikke skitt og salt skal sette seg på lakken for da kan man bare vaske det av når våren er kommet. Det negative er at det lukter diesel og sånt da..:):)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var og fikk sånn testbehandling med Meguars(?) på deler av panseret mitt i vinter. Dette var ei behandling med flere typer middel og flere operasjoner/faser.

Så ganske omstendig ut.

Etter to-tre uker så panseret like jævlig ut, ble ikke akkurat imponert :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vasker også bilen min i diesel...

Først å spyler av bilen med avfetting og varmtvannshøytrykkspyler og deretter drar extremt forsiktig av bilen med svamp som er dynka i diesel.

Spyler over GODT tilslutt og vasker deretter med svamp og vokssåpe..

Da blir det bra :)

Til våren så tror jeg det blir Teflon behandling av bilen.. håper det blir bra...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye synsing ute og går.

Finnes det noen uavhengige tester rundt omkring?

Nøytrale testere altså, som kan fortelle og mene deres opplevelser om stort sett etter min mening en del tvilsomme produkter til stort sett hårreisende priser...........

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sett onkelen min sin svarte porsche 996 etter polering med Meguiars og den mikrofiberkluten som hører til og jeg har aldri sett sykere finish.. Ble så blankt at hele bilen så ut som ett speil.

Men de anbefaler at man polere 3 ganger i året eller no, så det er jo ikke sikkert resultatet varer så lenge, men det er jo ikke så mye jobb og polere...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.