Speedometer problem Audi B4

Anbefalte innlegg

km. telleren på bilen til dama mi har stoppet opp (Audi 80 tdi).

Speedometeret fungere, men altså ikke km.teller og tripteller

Noen som har en ide på hva problemet kan være?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har vært borti dette problemet før?

Er det normalt att speedon fungerer når km ikke funker da? Trodde dette hadde en sammenheng jeg?

Tips mottast med takk :confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har opplevd at km-teller har stoppet når speedometeret ikke virker. Grunnen har da vært dårlig kontakt mellom selve speedometeret og kretskortet.

På en bil virket ikke km-teller, men speedometeret virket opp til 90 km/t. Skiftet dette og alt var da OK.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde ut instrumentet for å sjekke i dag..

Fant en ledning som var kuttet av.. Fant ikke den andre enden eller noen plass den skulle sitte. Legger ved ett bilde her

DSC00160.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn det ser ut på tegninga så er den klipte ledningen del av tre ledninger som i følge et koblingsskjema til en 94 modell går til en ubrukt plugg bak konsollen (med rød/gul, grå/rød og rød/brun ledning) og kommer fra plugg C3.

Speedometeret er (om du tar med jord og alle punkter som er innom speedoen) tilkoblet 4 ledninger i plugg C2 med farge brun/rød, brun, hvit/blå og sort/blå.

sort/blå er +12v ved tenning, hvit/blå er utgående fartssignal til klima/cruise/diffsperre osv, brun er rett til jord og brun/rød kommer fra hastighetssenderen på girkassa.

Edit: har forresten hørt om speedometerfeil på denne typen instrument som skyldtes at elektronikken internt i speedometeret hadde blitt brent opp. Ta ut speedometeret og se over om det ser svidd ut inni

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bumper denne

Edit: har forresten hørt om speedometerfeil på denne typen instrument som skyldtes at elektronikken internt i speedometeret hadde blitt brent opp. Ta ut speedometeret og se over om det ser svidd ut inni

Tror det er dette som har skjedd til meg. Tenningsplata er bytta men har fortsatt det samme problemet. Vet du/dere om jeg bare får kjøpt innmaten i speedo eller om jeg må handle ett nytt speedo?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror det er dette som har skjedd til meg. Tenningsplata er bytta men har fotsatt det samme problemet. Vet du/dere om jeg bare får kjøpt innmaten i speedo eller om jeg må handle ett nytt speedo?

Ikke hos Møller i hvert fall.

Men du finner garantert på høggern eller ebay.de .)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.