Anbefalte innlegg

Jeg har en polo 6nf. Har montert i stereo i bilen. Etter at jeg gjorde dette så tømmes batteriet for strøm om jeg ikke tar av front panelet på spilleren. Hjelper ikke om spilleren er skrudd helt av.

I går glemte jeg å ta av panelet, så når jeg skulle ut å kjøre isted, ville ikke bilen starte.

Jeg fikk derfor starthjelp med startkabler.

Det som da skjedde var at epc lampen begynte å lyse, og gassen reagerte nesten ikke. Valgt derfor å skru av motoren, og starte bilen på nytt, med ny starthjelp. Lampen lyste fortsatt, men gassen reagerte normalt, valgte derfor å kjøre for at ting skulle lades opp, men da begynte olje lampen og lyse og lage lyd. Overså det, fordi jeg viste at det var nok olje, og bestemte meg isteden for å kjøre til nærmeste bensin stasjon for å peile, bare for sikkerhet skyld.

Men på vei inn i en rundkjøring(hadde da kjørt ca 1 km) så stoppet bilen når jeg trykket inn clutchen.

Fikk hjelp til å dytte den ned en liten bakke og inn på en parkeringsplass. På vei ned bakken prøvde jeg å la bilen starte ved å slippe ut clutchen, men dette fungerte ikke(glatt på veien.)

Det store problemet er at bilen ikke starter med starthjelp, var li8tt uheldig når jeg satte på start kablene og statte rød og sort ledning borti hverandre, men det kom nesten ikke gnist engang(lite strøm på batteriet). Har sjekket oljen oxo. Denne er ok.

Er det noen som har noen råd eller vink om hva det kan være.

For ordens skyld er bilen en 2001 modell, 1,4l 75hk som har gått 101'

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har noen som helst tips. Jeg er meget frustrert.

Det som er kjipt er at nå har den stått å ladet i nestet et døgn. Så batteriet er helt topp, men den tenner eller starter liksom ikke.

Har latt polene stått koblet av litt nå, men vet ikke hvor lenge som trengs for at hjernen nullstilles.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ta ut spilleren igjen og sjekk jordinger og strømledninger så de ikke ligger iklem, mot jord osv...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan har du koblet styrestrømmen til forsterkeren?

Er batteriet fra bilen var ny?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det med at forsterkeren sannsynligvis står på har jeg skjønt, men hvorfor i ¤#"* starter ikke bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Koble av minuspolen i fra batteriet og la bilen stå slike over natten elns,ikke noe farlig det så er bare å prøve. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har allerede gjort det. Funket dessverre ikke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har allerede gjort det. Funket dessverre ikke

Om det lader ut etter du har tatt av minuspolen på batteriet så er det batteriet ditt som er kaputt... Sansynligvis kortslutning mellom to celler.

Det er ganske vanlig om vinteren... ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det lader ut når jeg glemte å ta av front dekselet.

Jeg tok av minus polen for at feilkodene skulle slettes. men det hjalp ikke stort.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.