Anbefalte innlegg

Hepp skal nå skifte håndbremsewiren på førersiden og det var værre enn jeg trodde ;) .

 

Har tatt av eksosanlegget og løsna wiren fra bremsecaliptern bak og frem til diffen.

 

Men hvordan i svarte får eg lurt an av der fremme inn over mellomakslingen?`??

 

Det er jo ett lite helsikke å komma til der.

Vil helst slippe å skru av mellomakslingen da, men i tilfelle jeg må det vil det renne ut olje fra girkassa da?

Slik som på sierra osv hehe..

Det er bare den ene wiren som er dårlig men lurer på å skifte begge når jeg først er under bilen å banner...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det vil ikke renne ut olje, men du bør kjøpe nye pakninger til kryssene for å være sikker på at det blir tett når du skrur det på igjen. Kjøp også en tube med fett

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det virkelig nødvendig og skru ihjel hele bilen for å skifte wirene altså?

skal gjøre dette på min og nå, men ser ut som jeg trenger å psyke meg ekstra opp på forhånd viss det er slik en jobb ja...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du klarer det uten å demontere verken eksos eller mellomaksel.

Litt frustrasjon vil nok oppstå : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ska nok få det te ja hehe...

 

hadde ikke vært så vanskelig hadde jeg hatt en skikkelig plass å stå men nå ligger jeg under bilen med veldig liten klaring og det er no dritt off..

 

Grei during i motorn uten potta hehe..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Værst å få av, på igjen funker det greit hvis du bøyer wiren littegrann og får en til å vri enden for deg mens du sniker den innpå..

Bare pingler som peller av eksos og mellomaksel! :D

Kjøp forresten nye klips til å feste wiren, de er ofte rustne og lite spenstige..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

m kan jo klippe den gamle av ska jo kastes likavel.

 

 

Takker for svar

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du kan jo bore et hull fra innsiden av bilen: haha : jeg plundret noe vannvittig jeg også, men det går uten å demontere. Synes å huske at jeg hektet på fremme først og at vakumen til sperren kan komme i klem. Lykke til

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn da var begge wirene av og en ny satt på plass på førersiden,får den andre i morra.

 

Var ikke så vanskelig likavel men gale nok hehe.

I utgangspunktet så hang den ikke på høyre side men den var noe treg så det hadde vel ikke tatt så lang tid før den hadde blitt ett problem.

 

Ser det er noe rust på pottene lurer ka det koster å stikke innom svendsen eksos å få lagd noe i 3" uten katter og helt bak.

Noen som vet sånn ca..??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer og på ang disse vaierne, har ikke fått sett på det enda, men er det justering inni bilen eller såkalt ''selvjusterende''? Sliter med liten virkning i håndbrekket så lurer på om det er wirene eller bare caliperene som er skrot...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer og på ang disse vaierne, har ikke fått sett på det enda, men er det justering inni bilen eller såkalt ''selvjusterende''? Sliter med liten virkning i håndbrekket så lurer på om det er wirene eller bare caliperene som er skrot...

 

 

Er noe usikker på dette med justering sjøl..

hos meg så var det også dårlig effekt av håndbrekket men så hadde jeg veldi slitte skiver og klosser bak + at calipterne trengte en liten overhaling.

Og håndbrekk kabelen på førersida var em smuule treg.

 

Men likevel ingen mangel på det på eu kontrollen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brekket mitt er helt dødt før eg får dradd spaken opp i taket, så lurer på om det er wirene som har ''strekt'' seg eller caliperne som er skrot, men kjenner jo at det er bevegelse i håndbremsfunksjonen så vet ikke helt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brekket mitt er helt dødt før eg får dradd spaken opp i taket, så lurer på om det er wirene som har ''strekt'' seg eller caliperne som er skrot, men kjenner jo at det er bevegelse i håndbremsfunksjonen så vet ikke helt..

 

Høres ut som ett wire problem det derre..

Er jo 2 stk av dei en på hver side bak mulig den ene er røket.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

på det T-festet under bilen/over mellomakslingen er det en lang gjengestang som du kan stramme på, sikkert best med litt rustløser først.

Er veldig lite som skal til.

Litt sløvt at bilen må på bukk for noe så lite.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brekket mitt er helt dødt før eg får dradd spaken opp i taket, så lurer på om det er wirene som har ''strekt'' seg eller caliperne som er skrot, men kjenner jo at det er bevegelse i håndbremsfunksjonen så vet ikke helt..

Det kan være slakk i wire(ne). Hvis du drar forsiktig i brekket vil du merke når wirene begynner å bevege seg. Dette kan strammes, litt slakk skal det være.

 

Det kan også være at stempelet i kalipperen(e) bak ikke har justert seg nok utover. Disse har en skrue-funksjon, for ikke å sige for langt inn, når vi går av bremsen. Mulig løsning; trykk hardt på bremsen, gjentatte ganger, hold bremsepedalen inne, dra i brekket.

 

Det kan også være at selve armen (feste for wire på kalipper), har begrenset bevegelse. Her er det ikke store bevegelsen i utgangspunktet. Mulig løsning; (demontere) smøre

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aaah endelig..

tok å skrudde løs mellomakslingen bak jeg og da var det enkelt å komma til justeringa for håndbrekket.

Nå e det juster å funke som f... .

Bare henge på plass eksosanlegget i morra, så var det inn te etterkontroll for å få an gokjent.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.