Demontere setetrekk på A3

Anbefalte innlegg

Skal av med setetrekket på passajerstolen i min 3 dørs A3. Noen som har erfaring med dette? Tenker da på hvor jeg skal løsne og åssen det er å få det pent sammen igjen også videre.

 

Grunnen til at jeg skal ha det av er at airbagen visstnok skal være byttet, men har feilmelding. Mulig den egentlig ikke er byttet, har ihvertfall vært utløst en gang før jeg kjøpte setene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Buuuuump!

 

Ingen som har peiling?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Buuuuump!

 

Ingen som har peiling?

 

Joda :)

 

Det første du må gjøre er å ta ut setet. Det har du nok gjort før siden du har bytta interiør ettersom jeg husker.

 

Etter dette er det egentlig ganske lett. En del plastdeksler må av, i tillegg til noen metallklips der setetrekket holdes sammen under ryggputen (der ryggen møter setet). Når du da har fått opp disse, tatt av alle plastdingser som kan være i veien, og laget klar bane for airbagledningen er det bare å dra trekket rett opp og av rammeverket. Det du må være forsiktig med er at sømmen som er ment å rakne hvis airbagen løses ut IKKE rakner. Den er ikke lett å sy sammen igjen.

 

Et lite tips som kan spare deg hele arbeidet:

Airbagfeil på A3 ligger som regel i kontakten under setet. Prøv å ta den fra hverandre og sett den sammen igjen. Det hjalp på min. Feilkoden forsvant. Har også hørt om at det trikset ikke virker etterhvert, og da er løsningen å lodde sammen ledningene.

Hvis du ikke har prøvd plugg-trikset så råd jeg deg til å teste det først iallfall. Feilkoden må resettes med vag-com eller lignende før den forsvinner, og om den da ikke kommer tilbake så er problemet løst :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her snakker vi svar ja!

 

Setet er greit å ta ut. Det kan være kontakten under setet ja. Men Airbagen har vært utløst. Ifølge selger skal den være byttet, men det begynner jeg å tvile på. Sømmen du nevner er allerede revnet og sydd ganske stygt igjen. Så det regner jeg med å klare bedre med trekket av. Airbagen kjennes ganske klumpete ut, så noe er nok feil der. Har airbagen fra de gamle setene liggende, så det er bare å putte de inn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.