Treeeeeeg girspak i kulde, Golf IV

Anbefalte innlegg

Moren min har en Golf 4 hvor girspaken, spesielt inn i 1. og 2. gir, går så usannsynlig tregt hvis det blir kaldere enn -10, nesten så ille at det ikke går an å få den inn i de girene. Noen som har vært borti noe lignende og vet om det hjelper med oljeskift på girkassen? I så fall, hvor sitter fylle/tappeplugger? Har aldri skrudd på noe sånt med tverrstilt motor.. :-P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Moren min har en Golf 4 hvor girspaken, spesielt inn i 1. og 2. gir, går så usannsynlig tregt hvis det blir kaldere enn -10, nesten så ille at det ikke går an å få den inn i de girene. Noen som har vært borti noe lignende og vet om det hjelper med oljeskift på girkassen? I så fall, hvor sitter fylle/tappeplugger? Har aldri skrudd på noe sånt med tverrstilt motor.. :-P

 

Hei!

Bytt olje på kassen! Det hjalp meg. Husker ikke helt hvilken olje jeg brukte, men det var castrol.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ang fylle og tappeplugg. Se etter store umbracoskruer i bunnen av girkassen og på ene siden ved drivflensen. Mener diameter på umbracoen er 17 mm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du tar av plasten under motoren foran så kan du bare røkke ned plastiken på førersiden ved siden av motoren. Der sitter påfyllingspluggen. Oljenivået skal være opp til dette hullet.:):) Kan kansje være giroverføringene også.Prøve å smøre?:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Moren min har en Golf 4 hvor girspaken, spesielt inn i 1. og 2. gir, går så usannsynlig tregt hvis det blir kaldere enn -10, nesten så ille at det ikke går an å få den inn i de girene. Noen som har vært borti noe lignende og vet om det hjelper med oljeskift på girkassen? I så fall, hvor sitter fylle/tappeplugger? Har aldri skrudd på noe sånt med tverrstilt motor.. :-P

 

Årsmodell, motor/girkasse kombinasjon?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.