Hvilket lim skal jeg bruke?

Anbefalte innlegg

Hvilket "lim" er det beste og bruke til og feste sideskjørter? Hvor får man ta i dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg er ingen ekspert, men tipper sicaflex kommer til å bli nevnt...har hørt det er ideelt til sånt og veldig sterkt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sicaflex!

Jeg hadde det på golfen. Måtte ta av skjørtene 1 år senere... brukte 3 timer på det.. Når sika er ferdig herdet (rett type sika) så henger det til dommedag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg fikk med en type lim med mine skjørt.. husker ikkje va det heter men det ligner på sikaflex. så ha ikke det fulgt med så ha jeg villa gått får det...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med Noe som heter rutelim, som mange bruker på frontruter? Er vell sica eller wurth sin...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dei fleste bruker sicaflex, eller Eboflex, det er det samme stoffet, bare et annet fabrikat. Men det er litt lang herdetid.

 

Men skal du ha det til å tørke litt fortere, så bruk rutelim, det henger iallefall like godt, men det tørker mye fortere, og er lettere å fjerne når det er herdet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der jeg jobber bruker vi Teroson kraftlim, mer for plast mot metall, rutelim er mer glass mot metall. Men det er ikke store forskjellen på holdbarheten på sånn type bruk!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk med en sånn tube-ting som het innotec fra lakkereren når jeg skulle montere sideskjørt på bilen til dama.. Den satt iallefall gull..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk med en sånn tube-ting som het innotec fra lakkereren når jeg skulle montere sideskjørt på bilen til dama.. Den satt iallefall gull..

 

Innotec ruler: rock :

 

Bruker ikke noe annet når jeg monterer styling. Viktig å gjøre godt reint...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukte sikaflex på sideskjørtene på Passaten!

Funka bra det!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukte sikaflex på sideskjørtene på Passaten!

Funka bra det!!

 

KUN Sicaflex,ingen pop-nagler eller skruer? : klø :

Skal feste mine skjørt til sommeren og lurer på om jeg skal bruke både skruer OG sica. :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

KUN Sicaflex,ingen pop-nagler eller skruer? : klø :

Skal feste mine skjørt til sommeren og lurer på om jeg skal bruke både skruer OG sica. :confused:

 

Brukte Tec7 på kanalskjørtene på Coupe'n jeg hadde... Ingen skruer eller pop-nagler. Satt som støpt.

 

Dude'n på jernvarehandelen(der jeg kjøpte Tec7) hengte 20kg tunge skifer fliser på veggen med tec7, ingenting annet... Sier endel om limet... : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukte Tec7 på kanalskjørtene på Coupe'n jeg hadde... Ingen skruer eller pop-nagler. Satt som støpt.

 

Dude'n på jernvarehandelen(der jeg kjøpte Tec7) hengte 20kg tunge skifer fliser på veggen med tec7, ingenting annet... Sier endel om limet... : rock :

 

Hmm,ok.Er Tec7 og Sica ca det samme? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

: vinke : Brukte også Sicaflex, så kan anbefale det.

Produktetnummeret jeg holder meg til, innenfor sicaflex, er 522

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forskjellige produsenter, men stort sett samme sakene...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har brukt både Sika og Tec7....men, bruker nå kun enkomponent rutelim, følger med primer til denne....

Sitter så sykt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tec7 skal være sterkere enn Sika... Sika limer med 20kg/m2 mens tec7 med 26 kg/m2...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

KUN Sicaflex,ingen pop-nagler eller skruer? : klø :

Skal feste mine skjørt til sommeren og lurer på om jeg skal bruke både skruer OG sica. :confused:

 

Nope. Ingen skruer eller pop-nagler. Kun sikaflex.

Og sideskjørtene satt skikkelig bra :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tec7 skal være sterkere enn Sika... Sika limer med 20kg/m2 mens tec7 med 26 kg/m2...

 

m2?

Du mener vel cm2? Innotec limer 32kg pr cm2

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.