Anbefalte innlegg

Lurer litt på hvordan det er å bygge en caddy med syncro fra event. Golf II...

Noen som har synspunkter... : klø : Tenker helst på bakstilling....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Caddy er jo satt opp med blafjærer og stiv bakaksel originalt, så jeg vil tro det er utrolig mye jobb å montere den uavhengige bakakselen fra en Golf 2. Min tanke da er å montere bakakselen fra en klassisk RWD bil med stiv bakaksel (f.eks. Taunus, Ascona, 70-talls Mazda, Toyota etc). Denne kan kanskje kombineres med en girkasse fra en Syncro og spesiallaget mellomaksel. Det eneste som vil bli tricky er å lage til en mellomdifferensial, uansett om det blir en Visco, Haldex osv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det var det jeg tenkte på. En bakaksel fra en eller anen bil med stiv aksel.

Sitter det ikke en diff mellom girkassa og motoren på G2 da?

Kan jo bare forlenge og balansere mellomakselen fra G2. Var bare en tanke som slo meg... : ja : Da jeg er ute etter 4x4 vinterbil... :)

Hadde vært konge med Caddy 4x4!!!! : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

uæ... MK1 karosset du tenker på? Bakstilling ville vel vært det minste problemet, verre viss du ser hvor styringen på disse ligger henne, midt i veien for alt. Da må evt hele frontrammen byttes ut med noe som har høyere styring, g2 eller audi 80...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han som kjøpte passat G60 syncroen min skulle bruke drivverket på en caddy... men har ikke sett hvordan det har blitt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snakka med en i Luckau i sommer. Sølvgrå Caddy med 2,9 VR6 twinturbo med Syncro-drivverk. Gikk dessverre ikke bedre enn lave 13 sek-drag...;).

 

VW-Scene har visst tatt bilder og skal skrive reportasje om den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.