lavt olje trykk i min 7a motor!!

Anbefalte innlegg

er det no sjukdom på disse eller er d bare slitasje?

hva kan evnt hjelpe som ikke er så altfor dyrt

eller omfattende?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme feil på min audi 80 (6A motor) her byttet jeg oljepumpe men det viste seg å være oljetrykksbryteren som lekte olje, er ikke mye som skal til for at det gir utslag på oljetrykket. Det er en rund metall sylinder som er ca4cm høy og ca 3cm i diameter og to ledninger tilkoblet. sitter rett ovenfor oljefilteret. Sli var det iallefall på min :) tror det er ganske likt på de motorene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme problem på min, har byttet oljepumpe på motoren uten at det hjalp veldig mye.

Hvor lavt er trykket ditt a ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme problem på min, har byttet oljepumpe på motoren uten at det hjalp veldig mye.

Hvor lavt er trykket ditt a ?

 

mitt ligger på 1 bar på tomgang å 2-3 under kjøring.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mitt ligger på 1 bar på tomgang å 2-3 under kjøring.

 

 

det er vel ikke så veldig lavt?

 

 

1bar pr/1000rpm er det jo "sagt" det skal være.. men virker jo ikke slik..

 

 

når bilen min er varm, så klarer jeg max 4 bar trykk i oljesystemet ved brutal belastning.. ved normal kjøring ligger den mellom 2 og 3 ca

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er vel ikke så veldig lavt?

 

 

1bar pr/1000rpm er det jo "sagt" det skal være.. men virker jo ikke slik..

 

 

når bilen min er varm, så klarer jeg max 4 bar trykk i oljesystemet ved brutal belastning.. ved normal kjøring ligger den mellom 2 og 3 ca

 

læreren min sa det kanskje var litt for lavt..(går billinja)

å sa jeg kanskje sku skifte olje å se om d ble no bedre av det..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

læreren min sa det kanskje var litt for lavt..(går billinja)

å sa jeg kanskje sku skifte olje å se om d ble no bedre av det..

 

Tror ikke man skal stole 100 % på det originale oljetrykksinstrumentet (hvis du har slik VDO da....)

 

Sett på en analog måler rett på motoren hvor oljetrykksgiverne står og sjekk der....

 

Ang oljepumpa i 5-syl Audi (som i følge Jonus for øvrig produseres ved Fredrikstad-området...) så er disse skuddsikkre og blir så og si ALDRI slitt og behøver å byttes...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei..

 

Jeg har også hørt det samme her, han jeg snakka med på delelageret på AS Bil fortalte at han aldri hadde hørt om noen som skifta oljpumpene ( på disse motorene ) det var visst bare i helt ekstreme tilfeller visstnok, så dette er nok sant ! Og ei ny oljepumpe hos møller til 7A motoren kostet vel 3500,- om jeg ikke tok feil : faint :

 

Ellers, selv så har jeg MEGET høyt oljetrøkk i forhold til dere virker det som.. Under kaldstart i flg. vdo måleren er oljetrykket 5bar> ved normal kjøring ligger den på

 

Så hva er normalt og hva er unormalt ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sannsynligvis er det bare elektrisk/giverfeil. Man kan ikke stole 100% på den måleren. At det ligger rundt 1 bar med varm motor på tomgang er helt greit, at det går opp på 2-3 og ikke mer når man kjører er også helt greit..

 

Bruk forresten ordentlig olje. Helsyntetisk er det eneste som duger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.