#1 Skrevet Januar 24, 2006 Har et prosjekt på gang. Jeg skal sette en 1.8 DOHC 16v fra en 1990 Golf 2 GTI inn i min 1993 Golf 3 1.8 CL. Lurer på om noen som har gjort liknenede kan gi noen tips. Hvilke problemer vil dukke opp? Har hørt rundt og det skal passe ved å ta deler fra GTIen å sette over i min bil. I bilen min har jeg bosch monotronic injection. Vil bensinpumpa i tanken min være sterk nok til GTI motoren? Er det noe av ledningsnettet i min bil som vil passe sammen med det jeg tar fra GTIen. Eller blir det mye ledninger å koble om? Var en tur på biltilsynet å snakket med en på kontrollavdelingen. Han mente at prosjektet så greit ut. Han nevnte ting som f. eks. utslipp siden det er en eldre motor enn den jeg har nå, det skal være pent og ordentlig gjort og det hjelper veldig om jeg får en velsignelse fra Møller. Noen som kjenner noen i møllersystemet som jeg kan prate med angående dette? mvh Jon F B 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 24, 2006 du må ha ny bensinpumpe, nytt elnett for motoren, skivebremserbak, ny håndbrekk vaierer.osv osv men hvorfor ikke ta 1.8 16v ABF ifra golf3, den motoren sitter jo allerede i golf3, bedre med tanke på godkjenning 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 24, 2006 du må ha ny bensinpumpe, nytt elnett for motoren, skivebremserbak, ny håndbrekk vaierer.osv osv men hvorfor ikke ta 1.8 16v ABF ifra golf3, den motoren sitter jo allerede i golf3, bedre med tanke på godkjenning Har fått en del billige deler av en jeg kjenner. Vet du om bensinpumpen fra GTIen passer i tanken på bilen min? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 24, 2006 ja, pumpa skal nok passe den, vet ikke sikkert, men tipper den gjør det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 24, 2006 Det var godt å høre, selv om du ikke er 100% sikker. Får jo bare prøve. Går det ikke kan jeg vel bare kjøpe en pumpe spesifisert til golf 3 GTI. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 24, 2006 men husk at golf2 gti har 2 stk pumper, løfte pumpe i tanken og hovedpumpoe under bilen... må sikkert dra om bensinrøra da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 24, 2006 Jeg var ikke klar over det. Jeg regner med at han som skal hjelpe meg med dette har tenkt på det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 25, 2006 men hvorfor ikke ta 1.8 16v ABF ifra golf3, den motoren sitter jo allerede i golf3, bedre med tanke på godkjenning ABF er 2,0L 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...