Lekkasje termostathus Jetta 1.6TD

Anbefalte innlegg

Noen som har noe tips angående vannlekkasje fra termostathus på en Jetta 1.6TD?

Skiftet termostaten for 1,5 år siden ca, og da brukte jeg to hele dager på å skru det sammen, finne ut at det lekker, skru det ned igjen om og om igjen....

Nå har det begynt å lekke i termostathuset, men jeg er lite fristet til å skru det ned for å skifte O-ring når jeg vet det fort kan gå noen dager før jeg får det tett igjen. Har ikke garasje hjemme, og da blir det fort kaldt på denne tiden av året, og skal jeg stå på verkstedet på jobb så blir det veldig stress med skyss siden jeg bor ett stykke fra jobb hvis jeg ikke blir ferdig på en dag.

Er avhengig av bilen til og fra jobb man-fre, så derfor blir dette liksom litt vanskeligere.

Er dette en standard feil på Jetta/Golf II?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan godt være vannpumpa som lekker. Om du brukte 2 dager så håper jeg du drakk mye kaffe. Tar jo maks to timer, selv på bil med servo. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan godt være vannpumpa som lekker. Om du brukte 2 dager så håper jeg du drakk mye kaffe. Tar jo maks to timer, selv på bil med servo. :)

Det tok ikke 2 dager på ett forsøk! Jeg har servo, og jeg måtte gjør det sikkert 30 ganger de to dagene fordi det lekkte når jeg hadde fått det sammen. Ingen tid til kaffipause da! (drikker ikke kaffe, men det ble nok noen Cola pauser for å roe nervene ;))

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ny vannpumpe koster ikke en formue, det gjør ikke termostat heller. Og da får du med nye pakninger. Den rør-vinkelen under vannpumpa/termostaten er heller ikke så dyr.

Istedet for å bruke timesvis på å finne ut hvor det lekker så kan det kanskje være en ide å bytte alt? Så vet du at det bør holde ei god stund også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

mekonomenpriser:

Vannpumpe med hus: 533,-

Termostat m/ pakning: 122,-

Ikke så halvgale dette. Fant ikke pris på den vinkelen.

Er det mye stress å skifte vannpumpa? Husker lite hvordan det så ut når jeg skifta termostaten : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekk evt krogslund for pris før du handler på mekonomen.. mye kan faktisk være billigere der!

edit: fant pris jeg..

0842058-5 Vandpumpe,komplet 450,40

QTH313 Termostat,88° 108,00

QTH203 Termostat,92° 99,24

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den rør-vinkelen under vannpumpen kostet ca. 100,- hos VAG-dealeren min. Spurte på Mekonomen om de hadde den, men nei..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.