Anbefalte innlegg

På torsdag ryktes det at sleden omsider skal få innoperert gule Koni og KAW 55/35. Jeg gleder meg selvsagt sterkt til det.

 

Spørsmålet er som følger:

 

Den ene Konien min mangler mutter på toppen, vil det være kurant å benytte en av mutterne fra originaldemperne mine som erstatning for denne? Eller er de en spesiell dimensjon eller noe de mutterne som følger med Konidempere?

 

Jeg har kjøpt demperne 'såvidt brukt' så det er ikke sånn at det manglet en mutter i originalpakken, da hadde jeg selvsagt bare bedt om en ny fra forhandler..

 

Frederik

- minn meg på å ta før- og etterbilder..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På torsdag ryktes det at sleden omsider skal få innoperert gule Koni og KAW 55/35. Jeg gleder meg selvsagt sterkt til det.

 

Spørsmålet er som følger:

 

Den ene Konien min mangler mutter på toppen, vil det være kurant å benytte en av mutterne fra originaldemperne mine som erstatning for denne? Eller er de en spesiell dimensjon eller noe de mutterne som følger med Konidempere?

 

Jeg har kjøpt demperne 'såvidt brukt' så det er ikke sånn at det manglet en mutter i originalpakken, da hadde jeg selvsagt bare bedt om en ny fra forhandler..

 

Frederik

- minn meg på å ta før- og etterbilder..

 

jeg brukte av den orginale hos meg ihvertfall,men vet ikke om det passer på din... bare skru løs å sjekke før du skifter det.. eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På torsdag ryktes det at sleden omsider skal få innoperert gule Koni og KAW 55/35. Jeg gleder meg selvsagt sterkt til det.

 

Spørsmålet er som følger:

 

Den ene Konien min mangler mutter på toppen, vil det være kurant å benytte en av mutterne fra originaldemperne mine som erstatning for denne? Eller er de en spesiell dimensjon eller noe de mutterne som følger med Konidempere?

 

Jeg har kjøpt demperne 'såvidt brukt' så det er ikke sånn at det manglet en mutter i originalpakken, da hadde jeg selvsagt bare bedt om en ny fra forhandler..

 

Frederik

- minn meg på å ta før- og etterbilder..

 

 

Jeg hadde sachs dempere før jeg byttet til koni. De hadde forskjellig gjenger. Men det er ikke spesiell mutter på koni demperen. Det finnes nok flere "standard" muttere, så jeg ville ha tatt den med på ett tv/radio verktøy eller Møller for å være sikker på at du får kjøpt riktig mutter.

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På torsdag ryktes det at sleden omsider skal få innoperert gule Koni og KAW 55/35. Jeg gleder meg selvsagt sterkt til det.

 

Spørsmålet er som følger:

 

Den ene Konien min mangler mutter på toppen, vil det være kurant å benytte en av mutterne fra originaldemperne mine som erstatning for denne? Eller er de en spesiell dimensjon eller noe de mutterne som følger med Konidempere?

 

Jeg har kjøpt demperne 'såvidt brukt' så det er ikke sånn at det manglet en mutter i originalpakken, da hadde jeg selvsagt bare bedt om en ny fra forhandler..

 

Frederik

- minn meg på å ta før- og etterbilder..

Så lenge den passer er det jo ikke noe i veien for å bruke den orginale muttern. Ser jo fort om den går lett på,dvs. samme gjenger:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mangla noen muttere når jeg skulle montere mine gule koni også, men det var bare kjøpe "millimeter" muttere (tror jeg de kalte det) iaf fingjenga muttere.

 

Får tak i det, de fleste stedene de selger "slike ting" :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for info alle, dette ordner seg. Plass er ryddet kl 16.00 i morgen. Senket Audi om 27-28 timer da..

 

Frederik

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Øh.. Mutre med låsing skal byttes etter hver gangs bruk..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og fingjengede muttere med stigningsgrad lik det man trenger på støtdempere selges ikke akkurat overalt. Men Würth har i alle fall. Jeg har gjengebakke om ting skulle skjære seg...

 

mvh

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jobben med bytte av dempere og fjærer ble satt bort til fagfolk, som løste det hele til min fulle tilfredsstillelse mens jeg var annetsteds. Det eneste jeg lurer på er om ikke vi skulle dratt til Koni'ene en halv omdreining til mens vi var i siget - det er liksom ikke hardere enn det MÅ være.. Da skrudde vi de til 360 grader fra helt mykt.

 

Fjærene virker så langt veldig bra, bilen er noenlunde konevennlig over fartshumper til tross for 55/35mm senking, så er det bare å håpe hun ikke prøver å parkere via fortauskanten og sånt..

 

Bilen ser i alle fall betydelig bedre ut, det eneste er at vinterhjulene om mulig ser enda mer latterlig ut enn før.. :)

 

Frederik

foretter.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.