Må man ha kat. på ombygd bil? En liten nøtt.

Anbefalte innlegg

Bilen min er såkalt "ombygd" fra en gammal audi 100 (uten cat) til 1990 mod 200 2.2 20V.

Driver å lager ny eksos på bilen, og lurer på hva slags regler som gjelder ang cat. Den er jo registrert som en 83 modell 100 som ikke har cat. Kan jeg da droppe katta?

 

Noen som har greie på dette? Noen som jobber med det her kanskje?

Setter pris på svar da jeg skal sluttføre det i morra :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis rammen du bruker er nyere enn 1989. må du ha kat. så i dette tilfelde trenger du ikke det. men er vel best å ringe biltilsynet for sikkerhets skyld.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har hatt samme type bil. Trenger ikke kat.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Genialt :) Da gidder jeg ikke å gjøre klar for eventuell "eu kontroll kat" :)

 

Har sveisa ny 3" downpipe, tatt vekk kat(er) har lagdt 3" fram til den midtre potta. tenkte å koble meg innpå der med en Y splitt.

Er det noen som vet om det er mye moststand i resten av anlegget? Er jo dobble 2 1/4 rør bakover. Vil nødig bytte resten da jeg er redd for lyd / resonanser og kommer jo litt billigere ut av det også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

blir nok bra eksos det:) selv skal jeg bygge 3" hele veien på 10vt'en..vil ha lyd: smil : Angående kat og avgasskrav er det årtallet som står i vognkort som gjelder

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.