Anbefalte innlegg

Hadde bilen inne på Eu her, fikk mangel på for mye partikler i eksosen, lav verdi.

Hva kan dette komme av? Eksoslekk? Åpent filter? sonden?

Takker på forhånd!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

partikler: klø : har egentig ikke peiling, men hvis den blir mye dau-/kaldkjørt kan det lønne seg å blåse den litt før kontroll. Kjør aktivt!;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

lamda kan være 1,000 +/-0,30, men husker jeg ikk efeil skal ikke lamdan tas med på måling, kun co innhold. Hva var verdiern på bilen din?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

lamda kan være 1,000 +/-0,30, men husker jeg ikk efeil skal ikke lamdan tas med på måling, kun co innhold. Hva var verdiern på bilen din?

Mårn. Det var nok co innholdet som var får lavt, for mye partikler i utlippet i hvert fall, har åpnet filter og lit eksoslekasjer her og der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det ikke bare å få justert co da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det ikke bare å få justert co da?

Hvordan gjør man det? ganske grønn på dette. hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan gjør man det? ganske grønn på dette. hehe

verkstedet gjør det;) må ha co måler

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det eksoslekkasje før lambdasonde er det lite vits å prøve å justere co før lekkasjene er reparert. Oksygen blir sugd inn gjennom sprekkene og lamdasonden registrerer for mye oksygen, da tror styreenheten at motoren får for mager blanding og prøver å kompensere for det med å peise på med mer bensin og du får feil på avgassmåling og høgt bensinforbruk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det eksoslekkasje før lambdasonde er det lite vits å prøve å justere co før lekkasjene er reparert. Oksygen blir sugd inn gjennom sprekkene og lamdasonden registrerer for mye oksygen, da tror styreenheten at motoren får for mager blanding og prøver å kompensere for det med å peise på med mer bensin og du får feil på avgassmåling og høgt bensinforbruk.

Det er lekasje bak katen. og så trur jeg det lekker litt i slangen til tomgansregulatoren, hvis det har noe å si?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er lekasje bak katen. og så trur jeg det lekker litt i slangen til tomgansregulatoren, hvis det har noe å si?

Da vil motoren få falskluft og dermed for lite bensin.. Sendt deg en pm BtW;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.