#1 Skrevet Januar 25, 2006 Hadde bilen inne på Eu her, fikk mangel på for mye partikler i eksosen, lav verdi. Hva kan dette komme av? Eksoslekk? Åpent filter? sonden? Takker på forhånd! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 25, 2006 partikler: klø : har egentig ikke peiling, men hvis den blir mye dau-/kaldkjørt kan det lønne seg å blåse den litt før kontroll. Kjør aktivt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 26, 2006 lamda kan være 1,000 +/-0,30, men husker jeg ikk efeil skal ikke lamdan tas med på måling, kun co innhold. Hva var verdiern på bilen din? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 26, 2006 lamda kan være 1,000 +/-0,30, men husker jeg ikk efeil skal ikke lamdan tas med på måling, kun co innhold. Hva var verdiern på bilen din? Mårn. Det var nok co innholdet som var får lavt, for mye partikler i utlippet i hvert fall, har åpnet filter og lit eksoslekasjer her og der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 26, 2006 er det ikke bare å få justert co da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 26, 2006 er det ikke bare å få justert co da? Hvordan gjør man det? ganske grønn på dette. hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 26, 2006 Hvordan gjør man det? ganske grønn på dette. hehe verkstedet gjør det;) må ha co måler 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 26, 2006 Er det eksoslekkasje før lambdasonde er det lite vits å prøve å justere co før lekkasjene er reparert. Oksygen blir sugd inn gjennom sprekkene og lamdasonden registrerer for mye oksygen, da tror styreenheten at motoren får for mager blanding og prøver å kompensere for det med å peise på med mer bensin og du får feil på avgassmåling og høgt bensinforbruk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 26, 2006 Er det eksoslekkasje før lambdasonde er det lite vits å prøve å justere co før lekkasjene er reparert. Oksygen blir sugd inn gjennom sprekkene og lamdasonden registrerer for mye oksygen, da tror styreenheten at motoren får for mager blanding og prøver å kompensere for det med å peise på med mer bensin og du får feil på avgassmåling og høgt bensinforbruk. Det er lekasje bak katen. og så trur jeg det lekker litt i slangen til tomgansregulatoren, hvis det har noe å si? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 7, 2006 Det er lekasje bak katen. og så trur jeg det lekker litt i slangen til tomgansregulatoren, hvis det har noe å si? Da vil motoren få falskluft og dermed for lite bensin.. Sendt deg en pm BtW;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...