#1 Skrevet Januar 26, 2006 Hei Driver å slitter med en AAN motor i en 90q typ85 som skal på vintertreff. Motoren går rent når man drar bilen fra 0 i første gir og drar den på gira, men den fjusker når den kommer på høyt turtall. Når man legger den i et gir i crusing fart (f.eks 5.) og så gir gass fjusker den. Skulle blinkket ut feilkoder men finnner ikke pluggene som skal kortsluttes. + att lampen som sitter org. i S4 ikke er der. Er det noen som har eller vet hvor jeg kan finne koblingskjema til denne motoren? Turtellern er litt rar også, den funker bare opp til 2500. Noen som vet hvordan den skal koblest? Mer info om bilen: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=24635 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 26, 2006 Står at det er org motorstyring,mener du med chipper og dyser osv osv ?? Med en så stor turbo kan det jo vær at den går for magert på høye turtall ?? Bare et lite forslag...... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 26, 2006 Få med årstall på motoren også ettersom det ikke er samme fargekoder på ledningsnettet hvistnok som på min -91 aan-motor 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 26, 2006 Hai guft. Skal du bruke den nå ja...Jeg har jo liggende en ny lambda til deg ettersom jeg fikk din....Du har ikke glemt å sette i lambda da...?? Ellers ligger vel koblingsskjemaet mitt i verkstedet (tror jeg) hvis det er det samme som til din motor da..?? (Er alle aan like..??) Min er -91 modell. Det er 1 ledning fra motornettet vi koblet til det eksisterende for å få turteller`n til å funke hvertfall. Hvordan er pluggene dine tro..?? Dette er biln til Einar.. Skjema ditt blir for gamelt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 26, 2006 Dette er biln til Einar.. Skjema ditt blir for gamelt. Hehe, blingsa LITT i begynnelsen her...har skjønnt hvilken bil det dreier seg om nå.. Men årgangen på motoren er vel viktig for å få fatt i rett koblingsskjema..?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 26, 2006 Står at det er org motorstyring,mener du med chipper og dyser osv osv ?? Med en så stor turbo kan det jo vær at den går for magert på høye turtall ?? Bare et lite forslag...... Alt er org. bortsett fra turbo, grenrør, eksos og intercooler. Virker som den får nok bensin (kanskje for mye) for det lukter bensin, og det smeller litt i eksosen. Men om den går i nødprogram vil den vel få ekstra bensin? Så kanskje den går i nødprog.? Hadde vi bare fått blinket ut feildoder, så hadde vi blitt litt klokere 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 26, 2006 Hvis bilen går i nødprogram, vil den gå ekstremt dårlig. Siden det er mye uforbrent bensin tror jeg det er tenningssystemet. Enten en POS, en coil eller ledningene til coilene (ledningene blir ekstremt "sprø" av aldring og varme som igjen fører til overslag til jord ved belastning). Feil i tenningssystem kan gi feilkode fra lambda om rik blanding. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 26, 2006 Kan også være gåen LMM, prøv med en du vet funker.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 27, 2006 Kan også være gåen LMM, prøv med en du vet funker.. Har en fra en 3B motor som jeg vet funker, men vil denne passe på AAN? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 27, 2006 Snakket med Mr. Jonus nå. Han sier det blir bare tull med original programvare til en slik annen diger turbo. Orginale programvaren er beregnet på 230 hk og vil ikke fungere. Man må først ha en programvare som er tilpasset turboen....og så kan man eventuellt feilsøke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 27, 2006 Snakket med Mr. Jonus nå. Han sier det blir bare tull med original programvare til en slik annen diger turbo.Orginale programvaren er beregnet på 230 hk og vil ikke fungere. Man må først ha en programvare som er tilpasset turboen....og så kan man eventuellt feilsøke. Skifta LMM i dag, da gikk den fint men etter å ha dratt den helt ut på turtall fjusker den. Så det blir nok noe kluss med programvaren ja.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 27, 2006 hva med og stille ned turbo trykket en del da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 27, 2006 Har prøvd å skru ned turbo trøkket, men fjusker. Så bilen blir nok ikke med til sverige i helga.. for nå må vi reise!! blir gøy uansett! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...