Anbefalte innlegg

Finnes der regler og/eller retningslinjer for hvor mye vekt en kan ha på taket? Skal hente endel benkeplater og lurer på hvor mye jeg evt kan laste på taket på min 99 Passat stv :rolleye:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener det er vanlig med MAX 75 kg.

EDIT: Se i instruksjonsboken til bilen din. Skal stå der under MÅL og VEKT.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På varebil med 4-5 bøyler har jeg kjørt med 4-500kg på taket, dog ikke å anbefale.

Men 100kg går nok greit, har du bare to bøyler så vil lasten ligge å vippe, satt på med en bmw en gang med to bøyler og en haug med impregnert material, knakte i taket ved den minste ugjevnhet i asfalten, dritskummelt, men det gikk bra det og.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står 100kg på min A6, så vil tro at det samme gjelder for Passat.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På varebil med 4-5 bøyler har jeg kjørt med 4-500kg på taket, dog ikke å anbefale.

Men 100kg går nok greit, har du bare to bøyler så vil lasten ligge å vippe, satt på med en bmw en gang med to bøyler og en haug med impregnert material, knakte i taket ved den minste ugjevnhet i asfalten, dritskummelt, men det gikk bra det og.

Mener trafikkmagasinet i sverige gjorde en test med V70 og skiboks hvor de feillastet boksen (all vekt fremst) og 150kg hvor bilen veltet ved unnamanøvertest....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener trafikkmagasinet i sverige gjorde en test med V70 og skiboks hvor de feillastet boksen (all vekt fremst) og 150kg hvor bilen veltet ved unnamanøvertest....

Litt off-topic, men hva er det med svensker og veltetester? :confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.