T4 - uheldig drivstofftankkonstruksjon?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har tidligere opplevd at Caravellen har virket "underernært" i veldig bratte oppoverbakker når det er lite diesel på tanken. Og i dag hadde jeg parkert litt skjevt sideveis, også med litt lite diesel på tanken (men tross alt 10-12 liter, over rødt felt på måleren når bilen står flatt), så startet den og stoppet av seg selv nesten med en gang. Lampa for lavt drivstoffnivå lyste, så jeg fikk hentet 10l og fylt på. Da startet den enn en del filing. Så det hadde vel vært tørt.

Dette er jo forsåvidt håndterbart, gjelder bare å ikke fylle for sent, men:

- har noen andre erfart det samme?

- kan det gjøres noe med? Eller har bare tanken og sugepunkt en uheldig utforming?

Terje

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil gå for det siste. Har opplevd dette med andre biler også, hvor det ikke er noen annen logisk grunn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde inn ein t4 på verkstedet som haddde det problemet.den hadde tatt nedpå med tanken og dunket opp drivstoffrøret inni tanken.Har t4 selv og har alderi vert borti dette problemet

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis dette også har skjedd på min, ser jeg det utenpå tanken ved å titte under bilen? Eller er dette inni tanken? Er det mye jobb å fikse det?

Terje

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser muligens noen merker på tanken.Men eg måtte løyse ned tanken på den andre bilen for å v sikker.Måtte bytte tankelement

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm, på min med bensin har jeg gått tom to ganger mens den står på tomgang og varmer seg, slik den har stått parkert er høyre bakhjul øverst, måleren går da fra over det røde til under.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.