aan motor vil ikke starte...

Anbefalte innlegg

Reima som er i front røk i går og dro med seg ledningen til den sensoren som er plassert bak reimhjulet til veiva.. (hallgiveren? ) koblet den på igjen men da ville den ikke starte.

virker ikke som det er gnist. Må reima være på for at den skal starte?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var det vel konstatert at jeg blir passasjer til funåsdalen..

Reima hadde vikla seg inn i reg reima,slik at styrepinnen på kamdrevet var knekt og reg reima har sansynligvis hoppa noen hakk... Det neste er vel at stemplene har tatt noen ventiler : bh : : bh : : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Reima som er i front røk i går og dro med seg ledningen til den sensoren som er plassert bak reimhjulet til veiva.. (hallgiveren? ) koblet den på igjen men da ville den ikke starte.

virker ikke som det er gnist. Må reima være på for at den skal starte?

 

Hvis du snakker om reg.reima her så skulle jeg mene at den må være på for at du får start på motoren....(Les; de fleste motorer).

 

Hallgiveren sitter forresten bak kamhjulet og ikke nede ved veiva.

 

Uansett er det nok fare for knekkte ventiler når reg.reima ryker på disse motorene mener jeg...kjedlig sak..: mad :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var ikke reg reima som røk. :) Det var den som går rundt servo,dynamo og veiv. Men den snurra seg inn i kam hjul og veivhjulet slik at reg reim hoppet over noen hakk og styrepinnen til kamhjulet knakk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var ikke reg reima som røk. :) Det var den som går rundt servo,dynamo og veiv. Men den snurra seg inn i kam hjul og veivhjulet slik at reg reim hoppet over noen hakk og styrepinnen til kamhjulet knakk.

 

Ja skjønte egentlig det når jeg leste litt nøyere gjennom dette..=)

 

Men hvilken sensor er det du har bak reimhjulet til veiva....??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter ingen senorer bak der da.

Eneste er oljetrykket som sitter på siden og den er bare en ledning på.

Eller så har du hallgiver som sitter bak kamhjulet som sitter i toppen og ledningen går ut på siden ved innsuget der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter ingen senorer bak der da.

Eneste er oljetrykket som sitter på siden og den er bare en ledning på.

Eller så har du hallgiver som sitter bak kamhjulet som sitter i toppen og ledningen går ut på siden ved innsuget der.

 

Var det jeg mente ôg....kanskje blandet sammen kam og veiv her...: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Neida.. Bomma litt på hall giveren.. Ser at det var den som sitter bak kam hjul

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.