#1 Skrevet Januar 26, 2006 Byttet olje på girkassa på S2'n rett etter jul. Hadde tidligere et problem med dårlig synk mellom første og andre, og problemer med å få den i revers. Leste litt rundt på nettet på forskjellige forum, og hørte mye skryt om oljen til Red Line. Jaja tenkte jeg, hvorfor ikke! Bestilte opp 3 liter med olje, 75w-90 viskositet, og fikk et lokalt verksted til å bytte da jeg ikke gadd å ta jobben selv. Forskjellen før og etter var helt forbløffende. Nå er det ikke tegn til dårlig synk, får den lett i revers, og kassa virker rett og slett tightere. Eneste er at når det er kaldt ute, les: -10 grader, så er den ganske så trang i giringen, og jeg må gire rolig mellom første og andre. Han som skiftet måtte legge oljen i varmebad for å få den ut av flaska.. Så til dere med dårlig synk, prøv dette først, jeg va inne på tanken med å byte kasse, men trenger ikke det nå. Prisen på olja var heller ikke gal, 450 kroner for de 3 litrene. Bare en liten erfaring fra meg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 26, 2006 Hvor fikk du tak i den oljen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 27, 2006 Tror BE4YOU har sånn olje. Olje bytte er smart. Byttet olje på kassa til en 91 S2 for 3 år siden. Han merket også det samme som deg, Geir. Han var kjempe fornøyd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 27, 2006 Byttet også girolje på min ABY S2, ble merkbart bedre, mulig at når mildværet kommer så forsvinner synkproblemet helt...nesten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 28, 2006 Hvor fikk du tak i den oljen? Kjøpte gjennom et lokalt verksted, men tror mekonomen har/kan skaffe denne olja.. Ihvertfall mekonomen på Kongsberg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...