Anbefalte innlegg

Byttet olje på girkassa på S2'n rett etter jul.

Hadde tidligere et problem med dårlig synk mellom første og andre, og problemer med å få den i revers.

Leste litt rundt på nettet på forskjellige forum, og hørte mye skryt om oljen til Red Line.

Jaja tenkte jeg, hvorfor ikke!

Bestilte opp 3 liter med olje, 75w-90 viskositet, og fikk et lokalt verksted til å bytte da jeg ikke gadd å ta jobben selv.

Forskjellen før og etter var helt forbløffende.

Nå er det ikke tegn til dårlig synk, får den lett i revers, og kassa virker rett og slett tightere. Eneste er at når det er kaldt ute, les: -10 grader, så er den ganske så trang i giringen, og jeg må gire rolig mellom første og andre.

Han som skiftet måtte legge oljen i varmebad for å få den ut av flaska.. :)

Så til dere med dårlig synk, prøv dette først, jeg va inne på tanken med å byte kasse, men trenger ikke det nå.

Prisen på olja var heller ikke gal, 450 kroner for de 3 litrene.

Bare en liten erfaring fra meg. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor fikk du tak i den oljen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror BE4YOU har sånn olje.

Olje bytte er smart. Byttet olje på kassa til en 91 S2 for 3 år siden. Han merket også det samme som deg, Geir. Han var kjempe fornøyd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byttet også girolje på min ABY S2, ble merkbart bedre, mulig at når mildværet kommer så forsvinner synkproblemet helt...nesten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor fikk du tak i den oljen?

Kjøpte gjennom et lokalt verksted, men tror mekonomen har/kan skaffe denne olja.. Ihvertfall mekonomen på Kongsberg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.