Tenningsfeil på A4 96' (AEB)

Anbefalte innlegg

En kompis av meg har fått denne typiske feilen på A4 hvor bilen slutter å gå på en av sylindrene, har søkt litt rundt på forumet og funnet ut at denne "tenningstrafoen" er kjent for å lage krøll. Dette er da den saken som sitter på luftfilterboksen, men sitter det flere ting der eller er det bare denne saken som har "mange navn"? Er dette det samme som Tenningsmodul? og evt. sluttstykke for tenning?

 

Til slutt, finnes det noen enkel å grei måte for å sjekke om det er denne saken som er gåen? Det er ikke noen av coilene som er gåen, det har vært bytta å sjekka..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja den saken kalles mange ting. Regner med du mener den som er omtrent 5cm lang, har to kontakter og er festet med to små skruer. Den tenningstransformator, effektsluttrinn, tenningssluttrinn, tenningsmodul osv....

 

Kjenner ingen som har maken bil da? lett å prøve fra en annen bil den. Husker ikke hvordan man måler den, men tror man kan bruke ei diodeprøvelampe på de fire utgangene til coilrekka. Hvis man setter den ene spissen på en av stikkerne og den andre til gods mens en annen person kjinner skal den vel blinke. Tipper da at tre av utgangene blinker, mens den fjerde er død.

 

Som sagt, IKKE sikker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nok den jeg mener ja, vi har sjekka litt rundt men vi finner ingen i nær krets som har samme motor. Ellers er det bare folk som ikke gidder å låne bort delene sine : mad :

 

Men takk for tipset, vi kan teste oss på å måle utgangene fra denne saken for å se om det det er feks. 3 utganger med samme oppførsel og en som er død.

 

 

Edit: Ingen i tromsø med 1.8T AEB som kunne tenke seg å låne bort denne lille saken et lite øyeblikk vel?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er GARANTERT sluttrinet eller en coil som er gåen,men mest trolig sluttrinet, vis du vil være sikker så bytt om plass på coil på den sylindern som ikke fungerer

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har bytta coiler alle veier, inkl. en splitter ny som har vært testa på den sylinderen det gjelder. Skal ta å måle det sluttstykket litt seinere..

 

Noen som vet om dette er dyre saker, og om det er vanskelig å få tak i? sluttrinnet altså..

 

Edit: Glem det, fant den jo på mekonomen.no på null komma niks!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan også være problemer med tennpluggene. AEB motoren er litt kresen når det gjelder plugger. Hadde problemer med at motoren gikk på 3 sylindre ved pådrag, byttet til rette type plugger og problemet var borte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.