Anbefalte innlegg

Jeg har problemer med min 2,5 TDI når det blir veldig kaldt. Oppdager at jeg må file lenge for å få start når temperaturen ligger opp mot 10-15 minusgrader. Forrige uke når vi var oppe i 20 minus og vind, var det ikke mulig i det hele tatt å få start.

 

Noen påstår det har med batteriet å gjøre, andre gløderen... Noen som har tips?

 

Må jeg gå til anskaffelse av motorvarmer for å slippe unna slike "tjedelige" situasjoner?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikkje uvanlig att feilen ligger hos tempføleren.prøv og ta av stikkeren på den

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo være at en eller flere av glødepluggene har sagt takk for seg. I og med at du kan kjinne/file lenge for å få start høres det da ut til at batteriet er bra. Er det forskjell på hvor lenge glødelampa lyser i mildt vær og kaldt vær da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo være at en eller flere av glødepluggene har sagt takk for seg. I og med at du kan kjinne/file lenge for å få start høres det da ut til at batteriet er bra. Er det forskjell på hvor lenge glødelampa lyser i mildt vær og kaldt vær da?

 

 

Men dette kan han jo sjekke ved å kople av føleren.Starter den fint da er det jo den

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil ikke gjøre noen forskjell hvis plugga er ferdige det vel? Lampa vil vel lyse lenger men. Starter den derimot greit med føleren frakoblet så ja, da er jeg enig med deg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil ikke gjøre noen forskjell hvis plugga er ferdige det vel? Lampa vil vel lyse lenger men. Starter den derimot greit med føleren frakoblet så ja, da er jeg enig med deg.

 

 

Da var vi einige :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bekalger at jeg ikke har svart på innleggene. Men var vel egentlig svar jeg hadde regnet med.

Ser at lapen lyser lengere når det er kaldt. I dag f.eks. prøvde jeg å gløde flere ganger før jeg startet, men det ble ikke noe bedre av den grunn! Når det er midt vær, starter den helt uten problemer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uansett ville den gått veldig ruskete hvis en av glødepluggene var gåen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kopler du fra tempføleren, Går "hjernen" i nødmodus og vil gløde uansett temperatu. Blir det ikke lettere å starte da, må du nok sjekke glødepluggene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.