Hvordan få ut cdspilleren 2001 a4?

Anbefalte innlegg

Noen her som veit hvordan jeg enkelt kan få ut spilleren som er vist på bilde? Skal koble til forsterker, så håper det er phono-ut bak der. Noen som vet..? Spilleren sitter i en 2001 a4.

DSC00207jhjh6.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du trenger 4 "stereonøkkler", 2 oppe og 2 nede på spilleren. Disse får du hos Møller for noen kroner, eller du kan låne av noen. Skal inn i de må avlange hullene.

Og det er ikke phono bak der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, takk for hjelpen.

Men er det ingen mulighet til å få koblet til forsterkeren da..? Noen adapter/overgang eller noe..?

Noen som har anlegg med en slik spiller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her kommer det helt ann på om du har BOSE-systemet koblet til din spillerenhet eller ei. Jeg har ikke samme spilleren, men opplegget til forsterker blir det samme på alle.

 

Har du IKKE BOSE så gjøres dette veldig enkelt ved å sette inn et adapter bak i spilleren som gir deg linjeutgang. Adapteret har jeg lagt ved bilde av. Hvis så er tilfelle har jeg et adapter til overs du kan hamstre av meg. Adapteret:

 

miniISO_RCA.jpg

 

Har du dog BOSE er det ikke noen ledige utganger i/ved spilleren. Da må du bak der "BOSE-hjernen" sitter og stjele signal fra den originale subben. Da må du ha et adapter som gjør om høyttalersignal til linjeutgang. Torshov her i Oslo selger Stinger-adaptere som er veldig bra, ellers har Bilradiospesialisten også denne: http://www.bilradiospesialisten.no/prod_detaljer.php?id=1450

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her kommer det helt ann på om du har BOSE-systemet koblet til din spillerenhet eller ei. Jeg har ikke samme spilleren, men opplegget til forsterker blir det samme på alle.

 

Har du IKKE BOSE så gjøres dette veldig enkelt ved å sette inn et adapter bak i spilleren som gir deg linjeutgang. Adapteret har jeg lagt ved bilde av. Hvis så er tilfelle har jeg et adapter til overs du kan hamstre av meg. Adapteret:

 

Har du dog BOSE er det ikke noen ledige utganger i/ved spilleren. Da må du bak der "BOSE-hjernen" sitter og stjele signal fra den originale subben. Da må du ha et adapter som gjør om høyttalersignal til linjeutgang. Torshov her i Oslo selger Stinger-adaptere som er veldig bra, ellers har Bilradiospesialisten også denne: http://www.bilradiospesialisten.no/prod_detaljer.php?id=1450

Ok, det hjalp meg litt på vei ja.

Jeg har nok da Bose system som du prater om. For di utgangene som du prater om (line out) bak på spilleren er opptatt og går videre inn bak i der et sted. Men hvor sitter denne Bose saken? Følger jeg kabelen forsvinner den lengre inn en jeg kan se og kjenne.

Men hvis jeg kan koble meg inn på høyttaler signale som går til den orginale subben , så kan jeg jo koble meg på denne kabelen i bagasjerommet..??: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hvor sitter denne Bose saken? Følger jeg kabelen forsvinner den lengre inn en jeg kan se og kjenne.

 

Ligger på høyresiden i bagasjerommet. Rett bak hjulbuen.

 

Men hvis jeg kan koble meg inn på høyttaler signale som går til den orginale subben , så kan jeg jo koble meg på denne kabelen i bagasjerommet..??: klø :

 

Ja, signalet må stjeles bak i bilen hvis du har BOSE. Ved BOSE gjør du ingenting fremme ved spilleren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ligger på høyresiden i bagasjerommet. Rett bak hjulbuen.

 

 

 

Ja, signalet må stjeles bak i bilen hvis du har BOSE. Ved BOSE gjør du ingenting fremme ved spilleren.

Ah, tusen takk for hjelpen Andreas. Nå ordnet alt seg.

Jeg fant denne "Bose boksen" på høyre side oppå hjulbuen. Jeg fant ut hvilke av kablene ut/inn fra denne boksen som var signal ut og koblet meg inn på denne med en signalkabel, og vips så hadde jeg line-out i bagasjerommet: ja : . Jeg fant også ut hvilke av kablene som går til høyttalerne i bakdørene, koblet ut disse fra boksen og koblet høyttalerne i bakdørene direkte på forsterkeren. Dette passet perfekt på min 4 kanals forsterker. Nå har jeg en 12" som lager grom bass og mer guff i høyttalerne i dørene bak: rock :. En rask og liten affere som gir meg helt grei lyd i bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.