Anbefalte innlegg

Hei.

 

Skulle starte golfen min nå nettopp. Men vil ikke starte :( :(

Den kinner som bare det, men ingen tegn til tenning. Olje lampe lyset bare blinker mens jeg kinner.

 

Er det defekt bensinpumpe kanskje? :confused:

Jeg starta bilen sist i går kvell og da startet den fint!

 

Håper på svar raskt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

første budet er å skru ut en plugg for å se om den er våt eller ikke, andre er å legge en plugg til jord for så om det er gnist....da kan du mer gjøre deg opp en formening om det er bensin som mangler eller tenning

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm. Tror nok det er tenning. Liksom startet bilen i går kveld. da fungerte den fint.

 

Og så plutselig i dag. Tennpluggene er heller ikke så gammle.

Når jeg slår på tenninga så har jeg pleid å høre en liten durelyd. en svar durelyd bak i bilen. Denne lyden kommer ikke lenger. Kanskje det har noe med det å gjøre?

 

Glemm det. den durelyden var bare sentral lås pumpa.

 

Huff. Er ganske avhengig av bilen til jobb. Håper noen kan gi meg et godt svar så fort som mulig

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den durelyden er nok etter det jeg kan skjønne, bensinpumpa. Vet ikke hvordan det er på golfen, men det er vel normalt at man hører pumpa gir lyd fra seg idet man skrur på tenninga (FØR man starter). Om denne lyden ikke er der lenger, kan det fort være at pumpa har tatt kvelden...

 

Men før du går til innkjøp av ny pumpe, kan det være greit å sjekke rimeligere løsninger først. Sikringer og slikt... (Det er jeg dårlig til).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den durelyden er nok etter det jeg kan skjønne, bensinpumpa. Vet ikke hvordan det er på golfen, men det er vel normalt at man hører pumpa gir lyd fra seg idet man skrur på tenninga (FØR man starter). Om denne lyden ikke er der lenger, kan det fort være at pumpa har tatt kvelden...

 

Men før du går til innkjøp av ny pumpe, kan det være greit å sjekke rimeligere løsninger først. Sikringer og slikt... (Det er jeg dårlig til).

 

 

Hei. nå har ikke jeg så veeldig mye peiling på det tekniske. Men i allfall så kommer den durelyden som varer i ca 1-2 sek når jeg vrir om tenninga. Den lyden er der fremdeles. Men jeg få sjekke litt sikkringer osv da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oki. skal sjekke pluggenen også. Hvordan gjør jeg det? ska pluggen være i plugghetta og så ta den borti jording?

 

En ting til. Bilen har rett over reserve tanken med bensin. Kan det da ha kommet kondens som gjør at den ikke starter? I og med at det er litt opp og ned me kulde her i stavanger!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det første du ser på pluggen er om den er våt eller ikke..

 

er den tørr vet du at den ikke får bensin, så da blir første punkt å se om sikringen eller releet er defekt, og til slutt om evt pumpa har tatt kvelden.

 

skal en sjekke om bilen tenner putter du pluggen i hetta og legger pluggen til jord og kjører starteren og en vil da se om den gister

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har sjekket/målt at det faktisk er nok spenning på batteriet til å få start?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har sjekket/målt at det faktisk er nok spenning på batteriet til å få start?

 

 

Motoren kinner raskt. Det er plenti med spenning.Skal få sjekket sikkringer og plugger.

 

Hvordan vet jeg om relet er gåen? Skal også få fyllt på 30 liter med bensin og se om evt kondensen går vekk da!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kanskje ta i litt kondensfjerner i samme slengen da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Har nå fyllt på 13 liter bensin + kondensfjerner. Fremdeles ingen start.

 

Sikkringen var i orden. Da gjestår pluggen. Men har ikke verktøy til å skru av pluggen med :-\

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du har svart på spm selv da :)

 

 

er bensinpumpa

 

 

den lager lyd i noen sek for å bygge opp trykk når du skrur bilen til acc..

 

 

hører du ikke pumpa lenger, så er det enten relè til pumpa, sikring, eller dårlig jord.. eller rett og slett hele pumpa har tatt kvelden!

 

mvh

 

Dan

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du gnist på pluggene ?

Er en del av de coilene på de bilene som bare slutter å virke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Har nå fyllt på 13 liter bensin + kondensfjerner. Fremdeles ingen start.

 

Sikkringen var i orden. Da gjestår pluggen. Men har ikke verktøy til å skru av pluggen med :-\

dra på starteren æi stund, 10-15 sek. da skal du kjenne bensinlukt i eksosrøret hvis bensintilførselen er ok......, ellers så kan dette være alt fra bagatell til dyrt,

NB! har du sjekke registerreima di?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.