Anbefalte innlegg

Nå har jeg vært på et verksted og foretatt en bremsekontroll, og der fant dem ikke kast i bremsene. : klø :: oppgitt

 

Jeg la merke til her en morgen jeg kjørte: Med en gang jeg begynte å kjøre (kald bil, stått en natt), så var det ingen vibreringer i det hele tatt. Kjørt ett par kilometer så begynner det å vibrere i bremsene ved bremsing. Det skal sies i samme åndedrag, at jeg kan merke hele bilen vibrerer når jeg kjører (etter den er blitt varm). Den er ikke direkte ubehagelig, men jeg synes det er sjenerende.

 

Må jeg virkelig be et verksted å demontere hele j*vla bilen (les: forstillingen)??? Jeg gjør det omså det koster meg sjorta, hvis ingen her har en filleste anelse hva det kan være.

 

Både sommer og vinter hjulene er sjekket for ubalanse.

Hjullagrene er byttet rundt om.

Dempere og fjæringer er byttet rundt om.

 

Jeg kjøper meg en NY bil....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Normotor fant to -2- feil, begge skivene front har slått seg og begge bærekulene er det slakk i. Det vakke mye da...

Dem ba meg å reklamere på EBC-skivene. Så det bærer til BilXtra med meg i dag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Jan Henrik Nygård

Det virker som om jeg får kast i bremsene etter ca. 10-15000 km kjørt. Noen som har en forklaring på hva som kan være galt?

 

Jeg kjøpte nye skiver (EBC Turbo Groove) og klosser (EBC Green Stuff) og byttet i fjor vår (ca. 165-168000km).

Nå har bilen gått 182000 og det rister 8 på Richters skala når jeg bremser moderat.

 

Før disse, var det orginale VAG skiver og klosser. Da ristet det også etter en stund.

 

Hva er galt?? : klø :

Da har jeg endelig fått fikset feilen. Og det var ett skjevt nav, foran på høyreside. Det gikk bare litt i underkant av 2år å finne det ut : eek :

 

Tror etter at det andre verkstedet skiftet hjullageret, så ble navet mer skjev. Og dermed ble intervallene mye kortere før skivene ble skjevslitte og ristingen oppsto.

Slik har jaffal jeg konkludert dette med.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.