#1 Skrevet Januar 28, 2006 Hey people.. Jeg bare lurte på en ting ang dette med resirk ventilen.. Har en kompis som har en S4 med dumpventil, og når han ruser denne på turtall så blåser dumpventilen. Men jeg bruker en resirk ventil fra evo og kan ikke akkurat mene at min blåser ved å ruse opp motoren..? Noen som vet om det er pga at jeg har resirk og ikke dump? Bare lurer på om det kan være at min lekker siden bilen ikke går helt som den skal. Edit: Vet at den ikke vil blåse som en dumpventil, men tenker da på om den veil "løse" ut?? Og en annen ting. Så det var referert til en link her på forumet en plass til en svensk side ang feilsøking på turbobiler. (en Audi side for s4 e.l.) og der stod det noe om at visst bilen lugger under gasspådrag så kunne det være noe som de kalte for en bypass ventil som var årsaken.. Er det Wastegaten eller resirk ventilen de tenker på da..? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 28, 2006 Hey people.. Jeg bare lurte på en ting ang dette med resirk ventilen.. Har en kompis som har en S4 med dumpventil, og når han ruser denne på turtall så blåser dumpventilen. Men jeg bruker en resirk ventil fra evo og kan ikke akkurat mene at min blåser ved å ruse opp motoren..? Noen som vet om det er pga at jeg har resirk og ikke dump? Bare lurer på om det kan være at min lekker siden bilen ikke går helt som den skal. Og en annen ting. Så det var referert til en link her på forumet en plass til en svensk side ang feilsøking på turbobiler. (en Audi side for s4 e.l.) og der stod det noe om at visst bilen lugger under gasspådrag så kunne det være noe som de kalte for en bypass ventil som var årsaken.. Er det Wastegaten eller resirk ventilen de tenker på da..? Denne siden du tenker på? http://www.audiworld.com/tech/eng.html 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 28, 2006 Takker. Ja det var den siden jeg tenkte på og fant ut at bypass ventilen er resirk ventilen. Men for å vite om min resirk fungerer ordentlig, vil den da "blåse" ved å bare ruse motoren, eller må jeg kjøre for at den skal blåse? Grunnen til at jeg lurer på dette er pga at kompisen min med s4 og åpen dumpventil kan ruse bilen og så vil dumpventilen blåse.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 28, 2006 Takker. Ja det var den siden jeg tenkte på og fant ut at bypass ventilen er resirk ventilen. Men for å vite om min resirk fungerer ordentlig, vil den da "blåse" ved å bare ruse motoren, eller må jeg kjøre for at den skal blåse? Grunnen til at jeg lurer på dette er pga at kompisen min med s4 og åpen dumpventil kan ruse bilen og så vil dumpventilen blåse.. Hvis du tenker på at den "blåser" når man gasser og brått går av gassen så gjør min det ved rusing av motor stillestående. Sånn: Bilen står på tomgang,jeg ruser motoren "Broooooom" også slipper jeg gassen og da "psssher" det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 28, 2006 Hvis du tenker på at den "blåser" når man gasser og brått går av gassen så gjør min det ved rusing av motor stillestående. Akkurat det jeg tenker på ja Og du har resirk ventil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 28, 2006 Akkurat det jeg tenker på ja Og du har resirk ventil? Jepp,denne: http://www.forgemotorsport.com/content.asp?inc=product&cat=0006&product=FMCL007PA 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 28, 2006 Jepp,denne: http://www.forgemotorsport.com/content.asp?inc=product&cat=0006&product=FMCL007PA Takker for svar.. Da skal jeg teste ut dette ordentlig i morgen.. Men når du kjører med litt gasspådrag i en oppoverbakke f.eks, hører du skikkelig pustelyd fra filteret da? akkurat som om den peser når man kjører? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 28, 2006 Den vil åpne ja.. Når du ruser og slipper gassen så gasspjeldet lukkes blir det vakum, og den slangen som går ned til toppen av dumpventilen (som det blir da vakum i) trekker opp stempelet i dumpventilen sammen med litt trykk fra turboen som slår tilbake og kommer ut av dumpventilen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 28, 2006 Takker for svar.. Da skal jeg teste ut dette ordentlig i morgen.. Men når du kjører med litt gasspådrag i en oppoverbakke f.eks, hører du skikkelig pustelyd fra filteret da? akkurat som om den peser når man kjører? Ja,jeg hører den "puster". Hører liksom en" pshhhh" lyd når den drar.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 28, 2006 Den vil åpne ja.. Når du ruser og slipper gassen så gasspjeldet lukkes blir det vakum, og den slangen som går ned til toppen av dumpventilen (som det blir da vakum i) trekker opp stempelet i dumpventilen sammen med litt trykk fra turboen som slår tilbake og kommer ut av dumpventilen... Men visst ikke dette skjer, hva kan være galt og hva kan jeg gjøre for å evt gjøre for å få den til å fungere? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 28, 2006 Ja,jeg hører den "puster". Hører liksom en" pshhhh" lyd når den drar.. Hehe.. den er god.. Frykter for at min kan være gåen. Eller håper at det er den som har gjort at bilen ikke går som den skal. for da er feilen endelig funnet hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 28, 2006 Men visst ikke dette skjer, hva kan være galt og hva kan jeg gjøre for å evt gjøre for å få den til å fungere? Sjekke at det ikke er lekkesje i vakumslangen i fra innsuget til ventilen feks.Har du tatt av venilen og sjekket at det er fett inni den? Så den ikke er knusk tørr innvendig liksom.. Har du org ventil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 28, 2006 Men visst ikke dette skjer, hva kan være galt og hva kan jeg gjøre for å evt gjøre for å få den til å fungere? Tom are har vel svart litt på det... Lekasje i slangen, eller lignende... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 28, 2006 Sjekke at det ikke er lekkesje i vakumslangen i fra innsuget til ventilen feks.Har du tatt av venilen og sjekket at det er fett inni den? Så den ikke er knusk tørr innvendig liksom.. Har du org ventil? Har kjøpt en fra EVO og ble montert når jeg hev på K04 kittet.. Men hører den dumper når jeg kjører, men kan ikke huske at den har blåst når jeg har ruset den.. Men ska ta å teste litt i garasjen i morgen og se om den funker ordentlig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Januar 28, 2006 Min må ruses opp litt "skikkelig" hvis jeg skal høre det ordentlig. Forge resirk og åpent filter på min. Har du montert ventilen riktig vei da? Sjekk også den slangen som går fra turboen og til røret bak støtfangeren. Ventilen er plassert på denne slangen via to slanger som er vulket fast i denne. Her oppstår det ofte sprekker og utettheter som er vanskelige å se/kjenne. Ja, min peser også ved belastning. Hører godt at den "puster". 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Januar 28, 2006 Det er ikke bare at fjæra i ventilen er litt strammere enn f.eks. ventilen til kameraten din da? Sånn at den må ha litt mer vakuum for å løse ut, dvs mer belastning på motoren? Er jo begrensa hvor mye belastning du kan få til med å bare ruse den i garasjen... Just my 2 cents... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Januar 29, 2006 Var å fikk testa ventilen i dag og den funket som den skulle ja. Den blåste ved rusing, men måtte opp med panseret for å høre det Takker for alle tips og hint.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...