Helrøde baklykter til Corrado ?

Anbefalte innlegg

Kunne tenkt meg helrøde baklykter på Corrado'en, men lønner det seg å kjøpe noen eller bør jeg lakkere de jeg har ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kunne tenkt meg helrøde baklykter på Corrado'en, men lønner det seg å kjøpe noen eller bør jeg lakkere de jeg har ?

 

Er ganske enkelt regnestykke:

 

Lakk ca 200,-

Nye lykter ca 1500,-

 

Vet at Robin Stoneman lakkerte sine med ett ganske bra resultat.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lakk ca 200,-

Hvilken lakk brukte han da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken lakk brukte han da?

Tipper vanlig rød gjennomsiktig lakk som du får på Mekonomen, CD Cardic, Torshov, etc :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmmm..... blir det no særlig holdbart da?: klø : Har sett noen varianter av det der og stort sett alle har vært skjoldete og j@vlig

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du vurderer å lakke de så prøv lakken på ei anna lampe først. Prøvde lakken til Bilutstyr og den ble helt rosa. Mulig det funker bedre å blande vanlig rød lakk i klarlakk hos en lakkerer og prøve seg litt frem mht. hvor mørke de skal bli.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmmm..... blir det no særlig holdbart da?: klø : Har sett noen varianter av det der og stort sett alle har vært skjoldete og j@vlig

Har sett begge deler jeg også, gjorde dette både på Hondaen jeg hadde tidligere, og 90'n.

 

På Hondaen brukte jeg lakk fra Torshov, sprøyta fire (tror jeg) tynne lag. Ble kjempebra! Blinka faktisk så vidt litt oransje også.

 

På 90'n brukte jeg fra CD Cardic, som ble litt mørkere og ikke så bra.

Ble vel også litt mere "hastverk-jobb" og bittelitt sig.

 

Så lenge du tar deg nok tid, og ikke bruker for mye lakk på hvert lag, er det absolutt muligheter for å få bra resultat :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har lakkert blinklysene bak på 3 av mine 4 biler (alle Audi) + mæsch'n til en kompis. Har fått kjemperesultat alle ganger, og er svært fornøyd! Litt vanskelig på MB190'n, da den har formidable riller i baklyktene.

 

Kjøpte lakken hos CD cardic. Som mr Sveian sier, er det viktig å ta seg god tid og være nøye. Det er mye bedre med mange tynne lag istedet for ett tykt : haha :

 

http://www.vwaudi-club.no/?s=CarProfile&CarID=3603

Du ser kanskje ikke baklyktene så godt på noen av bildene, men man ser fort at det er mye bedre enn orange ihverfall! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lakkerte bak lyktene mine med rød sotingslakk og så la jeg et par tre lag med klarlakk på etterpå. Blei veldig fornøyd med resultatet. ikke har det falmet i sol lyset heller som det oftest pleier å bli...:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har prøvd både lakken til cd cardic og Thorshov, og jeg synes den fra Thorsov blir mye penere og blankere. Men den tåler ikke sterke kjemiske vaskemidler. Så avfetting må du holde på lang avstand fra der det er lakkert. (Men en skal jo vaske bil så ofte at en ikke trenger å bruke det da);)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.