Godkjenning av panserforlenger (Golf 3)..?

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Sitter og funderer på om jeg skal ha panserforlenger på min Golf 3, og lurte i den sammenhengen på om noen vet om dette er mulig å få godkjent på bilen..?

 

Regner med man må ha noen papirer på det, siden det stjeler litt lys..?

Mener jeg har sett panserforlenger med TUV-papirer et sted, men finner ikke igjen den siden lenger..

 

Lurer også på om jeg skal gå for sveiset forlenger i metall, eller om jeg bare skal skru den fast.. Sveiset er penere og jeg skal muligens uansett lakkere panseret, men om den tar mye lys hadde det vært praktisk å kunne ta den av på vinteren..

 

Noen forslag..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Svaret jeg fikk når jeg henvendte meg til tilsynet:

 

"Ang. tildekking av lyktene har vi ikke noe regelverk på, så her er det event. skjønn som må brukes!

I den grad TUV. gir en uttalelse/vurdering av dette må man ta utgangspunkt i at disse er vurdert med originale lykter montert. Lykter er i utgangspunktet godkjent og merket uten tildekking - papirene på tilsvarende tildekking bør følge lyktene/eller bilen lyktene kommer fra i ditt tilfelle. Ved moderat tildekking bør dette gå greit uten dok."

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm, siden jeg ikke har originale lykter så kan det jo bli intressant..

 

Får ta en tur innom dem når jeg er hjemme og høre om dem har noen meninger..

 

Litt kjedelig om jeg får mangellapp på en sveisa panserforlenger, siden det kan bli litt triksent å få den av igjen.. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk "godkjent" panserforlenger på biltilsynet på HØNEFOSS på bilen til dama.. Det sier jo litt.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan kanskje legge til at han på tilsynet ikke gadd å skrive inn BMW lyktene og panserforlenger i vognkortet når jeg viste bilen. Han sa at lyktene var jo E-merket og forlengelsen moderat, og mente ingen skulle henge seg opp i sånt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm, siden jeg ikke har originale lykter så kan det jo bli intressant..

 

Får ta en tur innom dem når jeg er hjemme og høre om dem har noen meninger..

 

Litt kjedelig om jeg får mangellapp på en sveisa panserforlenger, siden det kan bli litt triksent å få den av igjen.. :P

Det er da du må ha eget kontrollpanser vet du:p he he

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://www.norskbildelsenter.no selger vel Der Bøser blick med TUV papirer. Hadde det på min og det var aldri noe pes selv om jeg ikke hadde "godkjent" det. Gule parklys derimot, det var fy fy....:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har "bøser blikk" på min Golf MK3. Ingen spørsmål overhodet anngående godkjenning osv.

 

Fikk beskjed om at det var lysstyrken som avgjorde.... (at lysene lyste opp så bra som det er meningen at de skal altså)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant ut at jeg hadde et TUV-papir på den ene panserforlengeren jeg har liggende. Det hadde kilt seg nedi esken den kom i, så da går det forhåpentligvis bra om jeg går for den løsningen.

 

Ikke sikker på om jeg gidder bryderiet med å sveise/sparkle forlengeren..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.