Tips for knekte bremsenippler. ???

Anbefalte innlegg

Under gårsdagens forsøk på å fikse bremsene på passaten så knakk selvsagt to av nipplene under lufting (eller under forsøket på lufting).

Dem bak er der ikke så nøye med, da jeg uansett har nye sylindre som skal på plass der. Men den ene knakk selvsagt i calipperen forran. Tips til hvordan jeg skal få biten som sitter igjen ut? Satt jo godt fast så jeg frykter jo at boremaskinen må finnes fram. Ellers er det vel gode gamle grisepikken som må til.

Andre ideer? Jeg er vel ikke førstemann som klarer dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg knakk ene lufteniplen på ene caliperen framme på B4'n min engang, da var det bormaskinen, en passende grispikke og varme som måtte til. Måtte faktisk varme opp en hel del.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil fraråde de s.k "grisepikkene"....de er no dritt som knekker LETT ved litt skjev belastning (spes på sånne småe dimensjoner).....og da har du plutselig et værre problem for de er harde og umulige å borre ut....

 

Jeg ville borret ut delen du har knekkt fra starten av, og gjenget opp til slutt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du tilgang på sveiseutstyr kan du prøve å sveise fast en mutter på restene av nippelen, da får du jo også varmet den ganske mye i samme operasjon, og den burde løsne ganske lett. Har iallefall vært vellykka de gangene eg har prøvd.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det finnes bedre alternativer til grisepikk og, feks såkalt easy out, denne er ikke gjenget men en konet firkantting med skarpe hjørner, slike knekker ikke så ofte. Ellers har man sekskantede boltutrekkere, blir borret et hull og så blir denne slått inni... Får kjøpt slike hos Tess og andre industrivarer.

 

For all del styr unna vanlige grisepikker i den små dimensjonen, knekker de så har du et problem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.