Anbefalte innlegg

Trenger jeg noe spesial-verktøy for å skifte bremseskiver på A4 96 1,8. ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger jeg noe spesial-verktøy for å skifte bremseskiver på A4 96 1,8. ?

Bytta nettopp drivknute på min egen, så ingen spesialverktøy trengs. Vanlig verktøysett holder i lange baner :)

Tips; Løsne senterbolten før du tar av caliperen, slik at du kan holde igjen med bremsa :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytta nettopp drivknute på min egen, så ingen spesialverktøy trengs. Vanlig verktøysett holder i lange baner :)

Tips; Løsne senterbolten før du tar av caliperen, slik at du kan holde igjen med bremsa :)

Takker! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men man trenger IKKE løsne senterbolten for å skifte br.skiver foran.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men man trenger IKKE løsne senterbolten for å skifte br.skiver foran.

Det der stussa jeg litt på også! Trengs ikke noe spesialverktøy foran, men bak kan det være en fordel å ha det verktøyet du presser inn igjen stemplet i calipperen med. Regner med at du skifter klosser også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg som blingsa her, sorry :] Sier jo seg selv, da bremseskiva bare er og plukke av når caliperen er løsna :)

*bøye seg i støvet*

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er bak må du skru inn stempelet i caliperen.:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var nye skiver montert! Framme gikk jo lett som bare det :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må man ikke skru tilbake for å skifte klosser forran? Skal gjøre det denne uka. Skifte klosser og skiver fremme da de har slått seg skeve.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må man ikke skru tilbake for å skifte klosser forran? Skal gjøre det denne uka. Skifte klosser og skiver fremme da de har slått seg skeve.....

Foran holder det å presse de inn igjen med ei stor tang etc. Må skru og presse bak pga. håndbrekksfunksjonen.

Husk å pumpe pedalen noen ganger forsiktig etter skift av klosser for å få klosser/stempler til å legge seg "inntil". Hvis ikke får du en STOR overaskelse i første kryss o.l.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.