#1 Skrevet Januar 29, 2006 Trenger jeg noe spesial-verktøy for å skifte bremseskiver på A4 96 1,8. ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 29, 2006 Trenger jeg noe spesial-verktøy for å skifte bremseskiver på A4 96 1,8. ? Bytta nettopp drivknute på min egen, så ingen spesialverktøy trengs. Vanlig verktøysett holder i lange baner Tips; Løsne senterbolten før du tar av caliperen, slik at du kan holde igjen med bremsa 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 29, 2006 Bytta nettopp drivknute på min egen, så ingen spesialverktøy trengs. Vanlig verktøysett holder i lange baner Tips; Løsne senterbolten før du tar av caliperen, slik at du kan holde igjen med bremsa Takker! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 29, 2006 Bytta nettopp drivknute på min egen, så ingen spesialverktøy trengs. Vanlig verktøysett holder i lange baner Tips; Løsne senterbolten før du tar av caliperen, slik at du kan holde igjen med bremsa Men man trenger IKKE løsne senterbolten for å skifte br.skiver foran. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 29, 2006 Men man trenger IKKE løsne senterbolten for å skifte br.skiver foran. Det der stussa jeg litt på også! Trengs ikke noe spesialverktøy foran, men bak kan det være en fordel å ha det verktøyet du presser inn igjen stemplet i calipperen med. Regner med at du skifter klosser også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 29, 2006 Jeg som blingsa her, sorry :] Sier jo seg selv, da bremseskiva bare er og plukke av når caliperen er løsna *bøye seg i støvet* 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 29, 2006 Hvis det er bak må du skru inn stempelet i caliperen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 29, 2006 Da var nye skiver montert! Framme gikk jo lett som bare det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 26, 2006 Må man ikke skru tilbake for å skifte klosser forran? Skal gjøre det denne uka. Skifte klosser og skiver fremme da de har slått seg skeve..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 26, 2006 Må man ikke skru tilbake for å skifte klosser forran? Skal gjøre det denne uka. Skifte klosser og skiver fremme da de har slått seg skeve..... Foran holder det å presse de inn igjen med ei stor tang etc. Må skru og presse bak pga. håndbrekksfunksjonen. Husk å pumpe pedalen noen ganger forsiktig etter skift av klosser for å få klosser/stempler til å legge seg "inntil". Hvis ikke får du en STOR overaskelse i første kryss o.l. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...