Varmeapparat: Får ikke varme ved kulde...

Anbefalte innlegg

Jeg har en 97 mod A6 2.8 Bensin som stort sett fungerer veldig bra. Men i dag da skulle jeg kjøre til fjells for å stå på ski oppdaget jeg noe rart.

Motoren blir liksom ikke varm og varmeapparatet fungerer dårlig.

Så lenge det er -5 eller mer (altså mellom 0 og -5) så fungerer varmeapparatet greit, men når tempen dipper under -5 så sliter jeg. I dag var det ned mot -16 grader på vei til fjells og da var det kaldluft i "varme" apparatet mitt. Motortempen sank ned til 60 grader og oljen kom aldri over 60..

Kan det være en tempføler på motoren som er gåen eller kan det være at den bare kjøler veldig veldig bra? Dette er jo umåtelig upraktisk på vinteren, så om noen har gode tips eller erfaringer så er det bare å komme med de.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt sikkert termostaten du må bytte:nana:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp. Høres veldig ut som om du har en gåen termostat.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oki.

Det burde ikke koste all verden...

Hvor står termostaten på en 2,8 30v motor? Noen som har bilder fra fam. albumet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er så vidt jeg vet begravet nedimellom vannpumpa, er et herk å bytte, men du kan klare det uten å bytte regreim.. Søk og du skal finne!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm..

Jeg skal ha bilen inn til VAG for reg-reimbytte. Tror jeg bare kjører til da og ber de bytte den da. De skal uansett av med vannpumpa da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da hadde du nok flaks i uflaksen. Er nemlig mye av samme jobben det der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott!

Da setter vi det på lista.

Nå må jeg bare grave fram 10 000 for å få tatt servicen :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.