225/35/19, spesiell dimensjon?

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha nye dekk på sommerfelga og har hørt litt rundt ang. pris på dekk. Jeg snakket med en kar på en av butikkene her i byen og han rynket fælt på nesa når han hørte hvilken dimensjon jeg skulle ha. 225/35/19. Han mente dette var en veldig spesiell dimensjon, men skulle sjekke pris fordet.

Han fant noen Cooper dekk til 9990,- : eek :

Dette var jo fryktelig dyrt!

Er dette virkelig en så spesiell dimensjon?

Sjekket hos dekkonline.com og de skulle ha rundt 1500,- pr dekk, dette var Nankang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei er vel ikke noe spess med den dim nei.. stor variasjon på pris som du ser..

se på spec til dekkene.. hastighet, mønseterdybde osv

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rundt 1500 er vanlig pris for den dimmen der. Jeg gav vel 1600 for Dunlop dekk i den dimmen der.

Og dimmen er ikke noe uvanlig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, ikke noe spesiell dimm dette nei :)

Greit med utvalg på denne dimmensjonen også.... Bare husk at endel dekkforhandlere ofte tar blodpris på monteringa om du kommer med "internettkjøpte" dekk og skal ha de på hjula dine...

Falkendekk får du til under 2K ferdig montert i denne dimm forresten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var det jeg trodde ja. Skjønner ikke hvorfor han sa det da.

Jeg får snakke med litt flere folk. Takk for opplysningene ihvertfall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En ting til. Hva pleier dekkforhandlere å ta betalt for kun å ta av dekk fra felg ? Dette er snakk om 19" da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En ting til. Hva pleier dekkforhandlere å ta betalt for kun å ta av dekk fra felg ? Dette er snakk om 19" da.

Nja... veit selvfølgelig ikek praksisen rundt om i hele landet, men de jeg kjenner av her i området tar betalt for montering og avbalansering. Men, kjøer du dekk og felg (eller bare dekk) hos dem er det gjerne regna inn i prisen på pakka/dekkene.

Kommer du med dekk fra en annen forhandler og skal ha de på felgene du har på bilen kan det fort koste litt ekstra...

100 kr pr dekk er ikke uvanlig, så det er greit å ta det med i beregningen når man kikke rpå dekkonline osv.

Men, har man kompiser som jober på verksted eller har tilgang på dekkomlegger er det jo ikke noe problem :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nja... veit selvfølgelig ikek praksisen rundt om i hele landet, men de jeg kjenner av her i området tar betalt for montering og avbalansering. Men, kjøer du dekk og felg (eller bare dekk) hos dem er det gjerne regna inn i prisen på pakka/dekkene.

Kommer du med dekk fra en annen forhandler og skal ha de på felgene du har på bilen kan det fort koste litt ekstra...

100 kr pr dekk er ikke uvanlig, så det er greit å ta det med i beregningen når man kikke rpå dekkonline osv.

Men, har man kompiser som jober på verksted eller har tilgang på dekkomlegger er det jo ikke noe problem :)

Han det var meningen jeg skulle kjøpe dekk av, tok de av felgene. Men nå blir det ikke til at jeg kjøper dekk derfra. Derfor jeg lurte på hva de pleier å ta for kun å ta av dekkene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han det var meningen jeg skulle kjøpe dekk av, tok de av felgene. Men nå blir det ikke til at jeg kjøper dekk derfra. Derfor jeg lurte på hva de pleier å ta for kun å ta av dekkene.

Ahh.. ser nå at jeg misforstod deg litt...

Vet ikke hva de tar for kun å rive de av felgen... Med 19" er det jo litt jobb, men det er best å ringe et par og høre...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ahh.. ser nå at jeg misforstod deg litt...

Vet ikke hva de tar for kun å rive de av felgen... Med 19" er det jo litt jobb, men det er best å ringe et par og høre...

De er allerede tatt av, så må bare vente på regningen. Så er det straka vegen til Jons Dekk & felg.

Fikk en pris på Federal 595. Noen erfaringer med disse dekkene ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De er allerede tatt av, så må bare vente på regningen. Så er det straka vegen til Jons Dekk & felg.

Fikk en pris på Federal 595. Noen erfaringer med disse dekkene ?

Har kjørt disse to sesonger i 215/45-17 på *host* Opelen min *host*..

helt greie dekk, positivt overrasket over hva jeg fikk i forhold til hva jeg betalte... Relativt slitesterke ved normalt til normalt+ bruk.

Mye bedre på våt vei enn hva jeg hadde regnet med...

Hva må du ut med for de?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

han jeg hjelper inne i mellom tar 300kr for omlegg om man kjøper dekk av han, hvis ikke koster det ca 500kr for og rive 4 dekk av og montere 4 nye på igjend, uansett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

han jeg hjelper inne i mellom tar 300kr for omlegg om man kjøper dekk av han, hvis ikke koster det ca 500kr for og rive 4 dekk av og montere 4 nye på igjend, uansett.

Takk , greit å vite. Fatters kjøpte dekk av samme kar i fjord. Det var 205/55/16 Toyo Proxes. Han sa det samme om de, at det var en spesiell dimmensjon og fatters måtte ut med nærmere 10000,- . Skjønner ikke dette når du får akkurat samme dimm med Michelin/Pirelli dekk til drøye tusenlappen. Omlegging i tillegg da. Men den er jo ihvertfall snakk om 5000,- forskjell. : eek :

Hva har folk å si om dette ? Kan jo nevne at dette er en ladsdekkende kjede.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har nettopp handla dekk i den dimensjonen, handla fra dekkonline.com... Goodyear Eagle F1 dekka og det kosta 7700 levert på døra :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ein vanli standar dim det der.. bør vell ligge på ca 1500 til 2k

eg har 225x35-19 på min.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva har folk å si om dette ?

Lureri!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.