Lurer på 2 ting med audi 100 2.8Q

Anbefalte innlegg

Heisann!

Driver å ser på A100 2.8Q Lurer på 2 ting :)

1. Ossen er forbruket på denne bilen?

2. Hvor høy forsikring har dere? (med alder, sted, kjørelengde, hvilket firma)

Mvh Haavard Bakken.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har ikke jeg quattro da, dessverre. Har en 1991 mod 2,8. Men jeg ligger på ca 0,8 pr mil. Har bare delkasko jeg da. Betaler ca 5000,- pr år med 12000 km. Bor på Ringerike. Har 75% bonus og er forsikret i If. Synes ikke det er så ille. Mener det ville blitt 3-4000,- mer med full kasko, men husker ikke den summen eksakt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har heller ikke quattro...

Den bruker en del drivstoff ved "hard" bykjøring, men den er ikke så dyr i drift som en skulle tro. Så lenge høyrefoten er lett, vel og merke.

Jeg betaler 5700,- i forsikring, 22år, delkasko, 40%, Gjensidige.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja oki, bruker mindre enn bilen min den da

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bruks bilen min er en 93mod 2.8 quattro avant. ifølge kjøre komputeren ved veldig pen kjøring 1.1 som regel ligger jeg på 1.3 ifølge komputeren.så det er en tørst bil. men tong bil med 4x4 og stor motor er ikke billig i drift.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei jeg skjønner, men fattern driver å peser om att dette er for stor motor og sånt.. så var litt derfor jeg lurte. ossen går denne bilen i akselerasjon og slikt i forhold til en s4? har ikke sittet på med en 2.8 før skjønner dere..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja oki, bruker mindre enn bilen min den da

hvor mye bruker din a?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ossen går denne bilen i akselerasjon og slikt i forhold til en s4?

En god del daffere på topp, og ikke har du det enorme momentet i mellomregisteret heller.

Kan fint kjøres på 0,8 på mila på lengre turer, men ligger oftest på ca litern på blandet. 2.8'en er endel sprekere på topp enn feks 2.6'en som jeg har erfaringer med. Drar derimot fint fra 800 omdreininger. :)

Solid motor og skuddsikkert drivverk, en stor bil med god komfort og en ypperlig milesluker. Dersom det er avant bør du sjekke nøye etter rust på bakluka, ellers kan mye av det elektriske begynne å tulle på disse årgangene nå. Dysene begynner å bli dårlige når du bikker 300km.

Når det gjelder forsikring er det enkleste du kan gjøre å ringe feks Vesta eller If.. og høre hva de skal ha på deg. Er umulig å høre hva andre betaler og gå etter det.

Lykke til!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor mye bruker din a?

ca 1 liter på mila.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg en 80 da, men vekta stoppa da på 1500 kg på den så det er vel ikke så langt unna 100'n.

Har ved pen langkjøring fått den ned på 0,75.

Mens nå ved småkjøring på vinteren nærmer den seg fort 1,1-1,2. Da er jeg litt glad i gassen da;)

Ellers på sommeren i småkjøring, rundt litern.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du bør også sjekke om den svetter på toppen vist den nermer seg 200. Toppakningene har ein tendens til a svette/ryke da

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker for alle tips;)

Kom med fler :)

Ossen er det med rust på audi 100?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.