#1 Skrevet Januar 30, 2006 Har bestemt meg for at sommerhjula skal transformeres til nytt utseende til sesongen. Blir da lakkering i en gull/gold/bronze-kulør. Så til spørsmålet: Har leita litt etter fargekoder til dette, men det har vist seg vanskelig å finne på nettet . Etter litt leiting på diverse Impreza-forum fant jeg ut dette. F9657 = 2002 STi gold (Dupont code) DG 4JI = 2004 STi gold (kanskje subaru-kode). PMS #871 = Prodrive wheels Noen med lakk-kart som kan bekrefte/avkrefte dette. Dette er fargekoder til vanlig lakk, ikke pulverlakk. Fint om noen med peiling/oversikt over dette kunne hjelpe meg litt på vei med å spore opp noen fargekoder, helst med bilde/beskrivelse. Har ikke helt bestemt meg om det blir lysere gullfarge al a Trans-Am med gullfarget hjul (ja den gamle) , eller litt mørkere bronse-aktig i retning noen av Volk-racing modellene. Skal se om jeg kan spore opp noe bilder av noen hjul med fargene jeg tenker på. Send meg gjerne en PM. Meget takknemmelig for alle svar. PS: tråden er ikke om lakkering generellt.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 31, 2006 Jeg lovet noen bilder, og her kommer de. Kunne tenkt meg noe i nærheten av disse fargekodene. Mazdaspeed-hjul: Sti Versus (litt mer champagne-gold) Volk GT-U Vanskelig valg detta her. Men som sagt, om noen har fargekoder liggende, I would be happy to know! Eventuellt noen som er flinkere enn meg til å spore opp slikt på internett. Jeg finner som sagt svært lite... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 1, 2006 Volkswagen leverer en farge som heter Stormbeige, den kan ligne litt på fargen på den STI felgen. Det er litt for sent for meg til å søke etter bilder på den, men nå har du ihvertfall et navn å gå etter, hvis du ikke kjenner fargen fra før. Eller kanskje noen andre kan hjelpe til med bilder. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 3, 2006 volvo safran metallik og er mangen som bruker på felger 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 5, 2006 volvo safran metallik og er mangen som bruker på felger I know! Ruud brukte blant annet denne fargen på Cosworth`n hans i 2002-sesongen (fikk fargekoden av han for et år siden når jeg vurderte den farga). Tøff fargekombinasjon til bil, men synes den fargen blir litt for oransje/safran til å bruke på ei stasjonsvogn. Kunne tenkt meg noe litt mindre vulgert i første omgang. Er på sporet av noe.... Oppdaterer når jeg veit noe mer... Oppdatering: Ser ut som om safran-fargen finnes i ulike kulører. Noen som vet noe om det?: Eksempler: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 7, 2006 Vurderer dette selv. Men lurer på åssen felgen vil se ut i den fargen. Vet du noen som eventuelt gjør dette? Ser du ikke bor alt for langt herfra.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 9, 2006 Vurderer dette selv. Men lurer på åssen felgen vil se ut i den fargen. Vet du noen som eventuelt gjør dette? Ser du ikke bor alt for langt herfra.. DU har PM! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 9, 2006 Ikke så mange svar å få her, men det stopper meg ikke fra å tenke høyt litt videre. Har prøvd på en liten Photoshop. Hadde ikke bilder av bilen jeg har nå på PC'n, så da fikk gamle-ompelen gjøre jobben som modell (ca. lik farge på bilen). Skal tråle gjennom noen fargekart til helga, så får se om jeg finner noe.. NB: er min første PS-mod. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 6, 2006 Litt er ihvertfall skjedd siden sist. Har fått vrengt av dekka av felgene. Var å vasket av den værste dritten av dem idag. Når de er reine begynner pussinga. Legger ved et par bilder: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 6, 2006 Et bilde til. Felgene er forøvrig MTM-felger. 8,5x18 ET35 (produsert av Antera). De er fra 1994 og er godkjennt i det tyske vognkortet samme år. Tenker det var gromme hjul da ja Og ja, det er faktisk ekte karbon på senterdekselet . 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 10, 2006 Da er felgene ferdig pusset (tok endel timer for å si det sånn ). Så nå er de inne til lakkering. Regner med å få de ferdige innen påska slår inn. Fargevalget falt på gullfargen til impreza-hjula. Var ingen av de overnevnte fargekodene til subaru-hjul. Lakknummeret var vel 023335 om jeg ikke husker feil. Lå inne i hiddenbasen på blandemaskina, men fantes ikke på noen fargekart. Ganske "safe" gullfarge. Gleder meg helt villt til å få de på bilen nå. Jeg pleier ikke å være sist med å få på sommerhjula til vanlig. Bilder kommer selvsagt etterhvert.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 10, 2006 hehe du er vel allerede blandt de siste med å få på sommerhjula i Notodden kjenner jeg gutta der rett Blir morro og se resultatet! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 10, 2006 Ikke så mange svar å få her, men det stopper meg ikke fra å tenke høyt litt videre. Har prøvd på en liten Photoshop. Hadde ikke bilder av bilen jeg har nå på PC'n, så da fikk gamle-ompelen gjøre jobben som modell (ca. lik farge på bilen). Skal tråle gjennom noen fargekart til helga, så får se om jeg finner noe..NB: er min første PS-mod. Sort bil med gullfelger er helt riktig i mine øyne Lykke til med prosjektet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 22, 2006 Da har jeg henta felgene. Blei over all forventning. Kan nesten ikke vente til mandagen nå. Blir vel en tur til Jon Gravir for å få på dekk da. Har også lagt ved noen bilder, men farge er ikke veldig lett å fange med kamera fant jeg ut. Er ganske mye sølv i lakken. Skifter litt i flatt lys.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet April 22, 2006 Har liggende noen porshe-emblemer som jeg vurderer å ha på senterkoppene. Ihvertfall til jeg finner noen MTM-merker (noe jeg har leita lenge etter). Er kanskje litt "fake" når boltsirkelen er litt for liten osv , men syns det ser ganske bra ut selv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet April 22, 2006 felgene ble helt rå gratz 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet April 23, 2006 Pent! Lurer selv på å gjøre det. Du gjorde all jobben untatt lakking selv du? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet April 23, 2006 Gjorde pussinga selv ja. Var egentlig en kattepine da de var ganske stygge med tanke på småhakk langs alle felgkantene. Men etter 4-5 timer per felg med 380-papir var de klare til å leveres til han som skulle lakkere de for meg. Tar nok ikke like lang tid om du har felger som er frie for hakk. Da er det bare å matte grundig ned. Blei ganske lei av pussinga til slutt, men når jeg ser resultatet er det så absolutt verdt det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet April 24, 2006 Da var de på! Blei rett og slett helt sinnsyk fornøyd. Synd ikke bildene gir hele sannheten. Er en utrolig shine i hjula... 2 pics: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet April 24, 2006 2 til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet April 24, 2006 Det der var rett og slett j.... tøft syns jeg. STILIG på svart bil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet April 24, 2006 Peeent! Me wants. Får se om det ikke blir noe sånt på meg også om jeg beholder bilen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet April 24, 2006 Bare få justert camberstagene dine bak litt nå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet April 24, 2006 Blei kult det, bare vær forsiktig med fortauskantene nå da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet April 24, 2006 Bare få justert camberstagene bak litt nå Hehe! Var akkurat heisa ned fra jekken da. Når den har sunket litt så er det ganske bra. Er faktisk helt rett da ifølge 4-hjulsmåling. Men optisk burde jeg vel kanskje gjort det. Ganske negativ camber forran pga senken så da ser en forskjellen ganske godt. Men orker ikke slite innsida bak også.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...