#1 Skrevet Januar 30, 2006 Hei, skal muligens bytte ng motoren min i en kg motor. er det veldig mye jobb og hva må byttes fra de delene jeg har nå.? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 1, 2006 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 1, 2006 Hvis vi antar at girkassen tåler julingen fra KG motoren og at inngående aksel fra kassa passer på clutchen til KG motoren må du ha/gjøre følgende: -Komplett KG motor med innsug, bensinfordeler, eksosmanifold+downpipe, turbo, wastegate, evt IC hvis det er påkrevd må monteres. Uten at jeg skal si det for sikkert kan kassa til batteriet komme i veien for wastegate slik at batteriet må flyttes til en annen plass. -Ledningsnettet og styreenheten til KG motoren må monteres inn og kobles opp korrekt. -Kanskje trenger du nytt eksosanlegg med bedre kapasitet -Med større effekt følger selvsagt også behovet for større bremser rundt hele bilen. Hvis du skal gå i gang med dette bør du kanskje ha en donorbil du tar delene fra. Det blir fort noe ekstra som trengs mens du holder på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 1, 2006 takker 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 6, 2006 Hørt det blir vanskelig med luftfilter og innsug og slik..? noen som veit noe om dette..? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 6, 2006 KG motoren brukes jo i typ44 200, og det er klart at det er noe bedre plass i et slikt motorrom enn i typ89. Først og fremst vil du jo ikke få nedi luftfilterboksen fra typ44en. Men siden KG også benytter en k-jet variant vil du kunne få bensinfordeleren og luftmålertrakta til å passe på en typ89 rekkefemmer luftfilterboks. Da gjenstår det bare å trekke rør derfra og ned til turbo, og jeg ser ikke bort i fra at du kan bruke belg og rør fra KGen der (kanskje kappe litt i røret). Siden utgangspunktet ditt er NG har du vel også radiatoren bak venstre hovedlykt, slik at det burde la seg gjøre å få til innsuget også (spjeldhuset sitter jo i forkant). Jeg vil tro at det blir trangt, men at det lar seg gjøre. Litt modifikasjoner må du vel regne med, men sånn blir det jo som oftest når noe uorginalt skal oppi. Hvis du finner noen bilder på nett kan du jo studere layout og klaringer i orginalt typ44 motorrom og sammenligne med din egen bil og NG-motoren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 7, 2006 Takker... Noen som har gjort dette før..? som kan si helt sikkert hva som blir problem..? hadde vert fint, så jeg kunne kjøpt/gjort alt klart til vi skulle begynne... blir så kjedelig og komme halveis og måtte begynne og få tak i deler... mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 13, 2006 Om noen kanskje har en liste om hva jeg trenger..? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 20, 2006 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 9, 2006 Bump i bump 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...