#1 Skrevet Januar 31, 2006 når motoren passerer 5000 omdr/min på 3/4/5 gir så jukser/lugger den. Synes dette er merkelig, for d skjer ikke på 1 og 2 gir. Har tenkt på om d kan være luftmengdemåleren, men er ikke sikker. Noen som vet noe om dette? luggingen forsvinner igjen ved 6000 omdr. Motoren er chippet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 31, 2006 Sjekk plugger og hetter, samt se om det har vært overslag i pluggen Evt sjekk om det er oljerester i plugghullet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 31, 2006 Har samme selv.. Kan det være chipen som gjør det.. fuel hull eller noen i den retningen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 31, 2006 Hva med magnetventil N-75. Hvis denne ikke klarer å takle det turbotrykket du oppnår på 3-4 og 5 gir. Min AEB motor oppfører seg likt. Ligger mange tråder som omhandler problemet her. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 31, 2006 min gjikk over på 3 sylyndra,, etter 3 ganga på verksted å 9000kr i dass, sprøtte eg crc i kontaktene me luftfiltere å vipps! gått steikje bra sia! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 31, 2006 Ok da, så det er flere som har dette problemet. Ganske irriterende, for d er jo nesten som det bremser når jeg drar den ut på 3/4/5 giret. mulig det kan være noe med instillingene i chippen. Jeg har filssundet motorservice sin chip, den skal gi 209 hk og 330 nm. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 31, 2006 villa prøvd crc greiene fyst, før du skifta dyre dele.. min og bjønte slek når eg drog den ut på gir.. va br dårli kontakt:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 31, 2006 er det kontakten til luftmengdemåleren du tenker på da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 31, 2006 ja, på bilen min e d 2 kontakter i nærheten av luftfilteret, so heilt i nærheten a kvarandre, ekje heilt sikker på ka d ser ut i din. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 31, 2006 Jeg merker det godt på 4 gir og oppover..... Når jeg skulle teste toppfart i tyskland merket jeg det veeeldig godt.. Ringte stedet jeg chipet, pluss noen andre, og de mente det enten var LMM, eller fuel hull i chippen (det var skjelden), eller maxet ut den stakkars lille K03.... Jeg tipper LMM.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 31, 2006 Hmm.. Hva er LMM? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 31, 2006 Luft-mengde-måler... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 31, 2006 Hehe, ok. Forkortelser. Tenkte jeg skulle prøve å bytte den, for det er jo en svakhet på disse motorene. Tror den koster ca 1000 kr 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 31, 2006 Har hørt at man kan koble ut/av LMM for å finne ut om den fusker/fucker up.. Har ikke prøvd dette selv, men en mekaniker på Møller fortalte meg det.. Kan noen bekrefte eller avbekrefte denne feilsøke måten?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Januar 31, 2006 Kom til å tenke på om LMM'en til 190 hk versjonen kunne passet. Den må jo være laget for å takle litt mer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Januar 31, 2006 Men gir Ts (190hk) LMM mer luft, eller tåler den bare mer.. Jeg skal bytte til S3 sin LMM.. Men må også bytte dyser osv... Skal også bytte ut luftfilter røret i 3" rustfritt.. Men det er en annen historie... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...