Juksing/lugging i motor (1,8 T AVJ)

Anbefalte innlegg

når motoren passerer 5000 omdr/min på 3/4/5 gir så jukser/lugger den. Synes dette er merkelig, for d skjer ikke på 1 og 2 gir. Har tenkt på om d kan være luftmengdemåleren, men er ikke sikker. Noen som vet noe om dette? luggingen forsvinner igjen ved 6000 omdr. Motoren er chippet

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk plugger og hetter, samt se om det har vært overslag i pluggen

Evt sjekk om det er oljerester i plugghullet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme selv.. Kan det være chipen som gjør det.. fuel hull eller noen i den retningen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med magnetventil N-75. Hvis denne ikke klarer å takle det turbotrykket du oppnår på 3-4 og 5 gir. Min AEB motor oppfører seg likt. Ligger mange tråder som omhandler problemet her.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

min gjikk over på 3 sylyndra,, etter 3 ganga på verksted å 9000kr i dass, sprøtte eg crc i kontaktene me luftfiltere å vipps! gått steikje bra sia!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok da, så det er flere som har dette problemet. Ganske irriterende, for d er jo nesten som det bremser når jeg drar den ut på 3/4/5 giret. mulig det kan være noe med instillingene i chippen. Jeg har filssundet motorservice sin chip, den skal gi 209 hk og 330 nm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

villa prøvd crc greiene fyst, før du skifta dyre dele.. min og bjønte slek når eg drog den ut på gir.. va br dårli kontakt:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det kontakten til luftmengdemåleren du tenker på da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, på bilen min e d 2 kontakter i nærheten av luftfilteret, so heilt i nærheten a kvarandre, ekje heilt sikker på ka d ser ut i din.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg merker det godt på 4 gir og oppover..... Når jeg skulle teste toppfart i tyskland merket jeg det veeeldig godt.. Ringte stedet jeg chipet, pluss noen andre, og de mente det enten var LMM, eller fuel hull i chippen (det var skjelden), eller maxet ut den stakkars lille K03.... Jeg tipper LMM..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, ok. Forkortelser. Tenkte jeg skulle prøve å bytte den, for det er jo en svakhet på disse motorene. Tror den koster ca 1000 kr

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hørt at man kan koble ut/av LMM for å finne ut om den fusker/fucker up..

Har ikke prøvd dette selv, men en mekaniker på Møller fortalte meg det.. Kan noen bekrefte eller avbekrefte denne feilsøke måten??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kom til å tenke på om LMM'en til 190 hk versjonen kunne passet. Den må jo være laget for å takle litt mer

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men gir Ts (190hk) LMM mer luft, eller tåler den bare mer.. Jeg skal bytte til S3 sin LMM.. Men må også bytte dyser osv... Skal også bytte ut luftfilter røret i 3" rustfritt.. Men det er en annen historie...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.