Hull i veien -> *hardt dunk* -> Knirking i ratt

Anbefalte innlegg

: gråter :

Var ute å kjørte i går kveld. Da jeg kjørte ned Byåsveien, på vei ned til byen (Trondheim), og kom ned til lyskrysset i Ila så var jeg så uheldig at venstre framhjul kjørte over/nedi et hull. Det er omfattende anleggsarbeid i dette området da hele veisystemet skal legges om i forbindelse med Nordre avlastingsvei. Nok om det. Problemet er at de har fjernet asfalten i et parti rett foran lyskrysset. Har vært slik i noen uker, men pga at det har vært ganske kraftig nedbør de siste dagene så har noen av de små hullene, som har vært der hele tiden, blitt store og dype. Rett og slett skadelig for vanlige biler.

Jeg merka jo at jeg kjørte over/nedi et hull. Fikk en kraftig trøkk i venstre framhjul. Det føltes et øyeblikk som om jeg hadde slått meg kraftig selv, og var i ferd med å miste bevisstheten pga den "psykiske belastningen" det var å vite at min kjære Audi 200 Turbo Quattro hatt fått et slik kraftig slag. huff og huff

Uansett. Jeg tror det gikk bedre enn det hørtes og kjentes ut som med det samme. Men merka ganske kjapt at rattet knirker litt når jeg svinger. Det rare er at det kommer fra innsiden, i nærheten av rattstammen et sted.

Kan en slik trøkk gi skader i rattstammen etc? eller vil det begrense seg til hjulopphenget?

Og i tillegg; dersom feilen viser seg å ha kommet av dette hullet. Kan man da kreve at de som har ansvaret for veien må dekke kostnadene?

Det er jo fullstendig uholdbart at veien har store dype hull. Hullene som hele tiden har vokst seg større har jo ikke kommet over natta.

Jeg har ikke sett noen som helst skilt eller merking om at det foregår veiarbeid der.

Tror de har droppa dette fordi veiarbeidet er ved siden av veien, og ikke i selve veien, bortsett fra det lille partiet hvor de har fjerna asfalten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Faren til en kompis av meg kjørte over en asfalt kant der det var utført graving i asfalten og ødela hele forstillingen på Alfaen sin. Dette dekket veivesenet. Men om de gjør det her eller ikke vet jeg ingen ting om

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare et forslag her, men kanskje du uten å tenke over det fikk dyttet rattet litt innover mot dashbordet idet det smalt. Mulig det da gnisser litt i dekslene rundt rattstammen. Prøv å rykke det mot deg ganske kraftig to tre turer.

Hvis det IKKE er merket veiarbeid der dette skjedde bør veivesenet dekke evt. skader. En kamerat av meg "traff" et stort hull etter vannpytt i veien med begge felger på h.side og fikk dekket kostnaden ved skift av disse av veivesenet da det ikke var skiltet om dårlig/humpete vei.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.