#1 Skrevet Januar 31, 2006 Dette er da en rekke 10'er på 18200 liter sylindervolum. Leveres også som rekke 14, da med 25480 liter sylindervolum, da yter den 108,920 hk ved 102 o\min. Veier kun 2.300.000 kilo eller 2300 tonn. Bruker 7546 liter tungolje i timen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 31, 2006 Bra size på den ja.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 31, 2006 Modig! Ville likt å sett han som drar igjen sylinderboltene med momentskralle =) Tungolje vil si råolje eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 31, 2006 slenge inn en sånn i audi'n... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 31, 2006 Modig! Ville likt å sett han som drar igjen sylinderboltene med momentskralle =) Tungolje vil si råolje eller? Selvfølgelig råolje 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 31, 2006 Ikkje så veldig turtallsvennlig da.. funker nok dårlig med turbo konvertering på den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 31, 2006 Ikkje så veldig turtallsvennlig da.. funker nok dårlig med turbo konvertering på den. Den er nok ganske sikkert turbomata. De fleste i denne størrelsen er faktisk turbomata 2-taktere 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 31, 2006 Ok.. Skal litt av en turbo til da!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 31, 2006 http://www.bath.ac.uk/~ccsshb/12cyl/ Helt tiktig Roger, den er turbomatet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 31, 2006 da la jeg inn bestiling på en sånnen til mf 35 min så jeg har noe og pløye med he he 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 31, 2006 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 31, 2006 Dette er da en rekke 10'er på 18200 liter sylindervolum. Hadde vært noe å putta nedi Golfen det gitt... hmm.. kanskje må bygge om litt da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 31, 2006 Hadde vært noe å putta nedi Golfen det gitt... hmm.. kanskje må bygge om litt da? Blir sikkert litt turbolagg da, men fytti katta hvor godt den går når turboen først kommer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 1, 2006 disse motorene har egne pumper som skal sørge for overtrykk før turbotrykket kommer. så turbolag er ikkenoe problem bare stempla veier vel ca noe av det samma som en golf 3 gleder meg vilt til å begynne å skru på noe som detta (motormann lærling) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 1, 2006 Bra stort ja!! Hadde vel nesten vært like imponerende å fått sett maskinene som maskinerer alt dette, må være store greier det også!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Februar 1, 2006 Sikkert brukbart mye NM på den også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Februar 1, 2006 Hadde vært noe å putta nedi Golfen det gitt... hmm.. kanskje må bygge om litt da? Og bygge om bensintanken ikke minst Bruker 7546 liter tungolje i timen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Februar 1, 2006 for meg så det ut som sentrifugalpumper (til kjølevæskeanlegg) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Februar 1, 2006 Konklusjonen er vel at man har ikke motor før den er så stor at det er stigtrinn til veivhuset: smil : Tipper en slik motor blir startet/stoppet maks 2ganger i året, må være en bra påkjenning å starte noe slikt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Februar 1, 2006 det som er litt gøy er å se at den er bygd opp på samme måte som en vanlig bilmotor 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Februar 23, 2006 Sikkert brukbart mye NM på den også På 102 omdreininger per minutt gir den: 108 920 hk * 7120 / 102 rmp = 7 603 043 nm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Februar 23, 2006 det som er litt gøy er å se at den er bygd opp på samme måte som en vanlig bilmotor Det er jo iallefall en forskjell, som skiller seg endel ut, og det er "crosshead" en mellom kobling mellom veiv og råde. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Februar 24, 2006 På 102 omdreininger per minutt gir den: 108 920 hk * 7120 / 102 rmp = 7 603 043 nm Da blir det lite giring gitt;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Februar 27, 2006 tungolje = råolje ?? Skulle likt å se de kjøre den på råolje, det gåkke ann. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Mars 13, 2006 Ladetrykket på slike motorer er forresten ca 3 bar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...