En 18200 liters rekke 10'er

Anbefalte innlegg

rta96c_cyldeck.jpg

Dette er da en rekke 10'er på 18200 liter sylindervolum.

Leveres også som rekke 14, da med 25480 liter sylindervolum, da yter den 108,920 hk ved 102 o\min.

Veier kun 2.300.000 kilo eller 2300 tonn.

Bruker 7546 liter tungolje i timen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra size på den ja.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Modig!: eek :

 

Ville likt å sett han som drar igjen sylinderboltene med momentskralle =)

 

Tungolje vil si råolje eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

slenge inn en sånn i audi'n...:rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Modig!: eek :

 

Ville likt å sett han som drar igjen sylinderboltene med momentskralle =)

 

Tungolje vil si råolje eller?

Selvfølgelig råolje : flau :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikkje så veldig turtallsvennlig da.. funker nok dårlig med turbo konvertering på den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikkje så veldig turtallsvennlig da.. funker nok dårlig med turbo konvertering på den.

 

Den er nok ganske sikkert turbomata. De fleste i denne størrelsen er faktisk turbomata 2-taktere :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok.. Skal litt av en turbo til da!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da la jeg inn bestiling på en sånnen til mf 35 min så jeg har noe og pløye med he he

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er da en rekke 10'er på 18200 liter sylindervolum.

 

Hadde vært noe å putta nedi Golfen det gitt... hmm.. kanskje må bygge om litt da? :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde vært noe å putta nedi Golfen det gitt... hmm.. kanskje må bygge om litt da? :confused:

 

Blir sikkert litt turbolagg da, men fytti katta hvor godt den går når turboen først kommer : haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

disse motorene har egne pumper som skal sørge for overtrykk før turbotrykket kommer. så turbolag er ikkenoe problem :)

 

bare stempla veier vel ca noe av det samma som en golf 3

 

gleder meg vilt til å begynne å skru på noe som detta :) (motormann lærling): smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra stort ja!!

Hadde vel nesten vært like imponerende å fått sett maskinene som maskinerer alt dette, må være store greier det også!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert brukbart mye NM på den også: haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde vært noe å putta nedi Golfen det gitt... hmm.. kanskje må bygge om litt da? :confused:

 

Og bygge om bensintanken ikke minst : rolleyes

 

Bruker 7546 liter tungolje i timen.

 

: haha :: gråter ::rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

steelwork_b.jpg

 

for meg så det ut som sentrifugalpumper (til kjølevæskeanlegg)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Konklusjonen er vel at man har ikke motor før den er så stor at det er stigtrinn til veivhuset: smil :

 

Tipper en slik motor blir startet/stoppet maks 2ganger i året, må være en bra påkjenning å starte noe slikt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det som er litt gøy er å se at den er bygd opp på samme måte som en vanlig bilmotor :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert brukbart mye NM på den også: haha :

 

På 102 omdreininger per minutt gir den:

 

108 920 hk * 7120 / 102 rmp = 7 603 043 nm

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det som er litt gøy er å se at den er bygd opp på samme måte som en vanlig bilmotor :)

 

Det er jo iallefall en forskjell, som skiller seg endel ut, og det er "crosshead" en mellom kobling mellom veiv og råde.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På 102 omdreininger per minutt gir den:

 

108 920 hk * 7120 / 102 rmp = 7 603 043 nm

Da blir det lite giring gitt;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tungolje = råolje ?? Skulle likt å se de kjøre den på råolje, det gåkke ann.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ladetrykket på slike motorer er forresten ca 3 bar : eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.