Anbefalte innlegg

Har planer om å pulverlakkere Rs4 felgene mine mørke grå.

De skal stå på rød A4 sedan.

Noen som har noe formening om dette? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blir knall Aleks :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

legg ut et bilde av bilen din og felgen så kan vi PhotoShoppe bilde(ne) dine slik at du får skapt deg en egen mening om det :)

Ellers, tror jeg det kan bli tøft, bare fargen ikke blir for lik svart.

: ja :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, jeg har noen formeninger om dette;

1) For å få pulverlakkert dem så må felgene leveres i bart metall. Regner med at du vurderer å sandblåse dem? Jeg har til dags dato ikke sett en eneste felg som er kun sandblåst og deretter kun lakkert og som er strøken. Blåsing med sand etterlater en så ru overflate at jeg vil hevde at du må legge et lag med syregrunning og deretter en slipegrunning før lakk for å få en 100% finish.

2) Pulverlakken er såpass tykk og "seig" at den ikke vil legge legge seg pent i kroker og bøyer. På detaljerte felger så syntes jeg at det ser ut som et "teppe" som er lagt på felgen.

Nei, gjør det skikkelig med mediablåsing, deretter syregrunning, så slipegrunning og sliping før sluttlakkering og evnt klarlakk.

Lykke til!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mørk grå felger på A4 er knall!

DSCN0605.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Endelig fått levert felgene til lakkering.. Fargen blir mest sannsynlig Koksgså Metalic : smil :

Gjenstår bare å se om det blir bra på bila :confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fargen blir mest sannsynlig Koksgså Metalic

Sitter ikke på noe fargekode av den lakken? Blir det noe lignede som de BBS felgene på bildet over?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter ikke på noe fargekode av den lakken? Blir det noe lignede som de BBS felgene på bildet over?

Hmm.. kan høre med de som skal lakkere de for meg.. skulle ta kontakt med de til fredag, så sier ifra hvis jeg får den :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gammel tråd, men hva har trådstarter tenkt å gjøre med senter-deksjelet som er i plast (værtfall på mine replikafelger)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

mest gira på å se åssen dette ble seende ut jeg :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gammel tråd, men hva har trådstarter tenkt å gjøre med senter-deksjelet som er i plast (værtfall på mine replikafelger)

finn en farge som matcher i vanlig lakk og lakker på vanlig måte (ikke brenn/pulver lakk).

Slik ble gjort da jeg pulverlakkerte mine og resultatet ble 100%.

Skal ikke se bort ifra at trådstarter også fikk gjort det slik. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.