#1 Skrevet Februar 1, 2006 Bremsene mine piper så fælt. Men bare i lave hastigheter. Er det noe å gjøre med eller slites eventuelt det som piper bort selv? Nei det er ikke lite belegg igjen. Er det eventuelt noe jeg kan spraye på skivene eller noe slikt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 1, 2006 Har akkurat det samme problemet på min, men virker som det kommer bort når det bli pluss grader..Spurte noen på audi verksted, og de sjekket bremser osv, men alt var helt greit. Skulle visst vare pipe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 1, 2006 for all del, spray aldri noe på skivene! pipinga kommer av høyfrekvente vibrasjoner som oppstår.. du kan fjerne en del av dette ved å montere nye fjører til klossene, samt kline på kobberfett på baksiden av klossene (mot stempel) da bør du ha kommet langt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 1, 2006 Ok takk. Da gjør jeg som Ketil sier og bare lar det være. Får håpe det slutter eller blir bra når sommeren kommer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 1, 2006 kjøp litt kobberfett.. koster ikke mange kronene! det funker gull.. peip i mine g2 bremser før (både i pluss og minusgrader).. hørtes nesten om som en gammel volvo jo.. uansett.. det ble borte da jeg bytta fjører til klossene og hadde på kobberfett! så anbefales.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 1, 2006 Ja det er en del andre ting på bilen som også må sjekkes så da kan jeg jo likesågodt prøve dette i samme slengen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 1, 2006 demonter bremsene, og gjøre reint. anlegsflatene mellom stålet på brmseklossene, og kalipteren og gjør reint på bremse sadelen. smør5 så med sølv fett, men uansett hva dere gjør aldri søl/smør eller noe på bremsebelleget og skiva. lyden blir da garantert borte 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 1, 2006 Hadde likedan på Hondaen min, kobberpasta gjorde susen.. Sleit også med en boggi-tilhenger under førstegangstjenesten som hyla så fælt, og som bremsene låste seg på innimellom. Fikk beskjed av transportoffiseren om å spraye CRC i bremsetromlene Pliktoppfyllende soldater som vi var, så vi tømte vi såklart to kanner i bremsene, uten å stille spørsmålstegn Da ble det jaggu bremse-effekt En løytnant som følte seg noe rar etterpå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 2, 2006 for all del, spray aldri noe på skivene! pipinga kommer av høyfrekvente vibrasjoner som oppstår.. du kan fjerne en del av dette ved å montere nye fjører til klossene, samt kline på kobberfett på baksiden av klossene (mot stempel) da bør du ha kommet langt Hørhør....Dette var fasit`n for meg også. Ble bra umiddelstraks :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...