#1 Skrevet Februar 2, 2006 Som sagt i tittelen her. Vil disse stikke utenfor skjermene med ET 20??? Dekkdimensjonen bli nok 215/40x17. Er vel ET 35 originalt på denne vel?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 2, 2006 Spørs om det ikke kan bli litt heftig ja.. Jeg har noen 7,5*16 med for lav innpress men husker ikke i farten hva det var.... De subber med 205/45-16 men ikke med 195/50-16.. Men spørs jo litt hvor lav bilen er og hvor stiv den er. Du kan og høre med Vidar Matre her på forumet, han har noen 17 på sin og har subbet mye, men han gikk ned en dimm og ble kvitt det tror jeg.. Eller så byttet han til stivere dempere: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 2, 2006 det vil nok subbe mye! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 2, 2006 Hmm, okei.. Uten sammenligning for øvrig så hadde jeg 9x16 ET 30 på en -86 gte og det subbet ikke noe særlig. Rullet skjærmkantene bak med et rør..(litt subb med mye last riktignok) Er det innpresset som blir feil med ET 20 da.....?? Hva skulle det evt vært hvis en slik dimensjon skulle passet....?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 2, 2006 tjaa.. kommer jo helt an på hvor lav den er osv da. jeg hadde 8*17 et rundt 35 mener jeg, senket ca 50. dette subbet ille med 215/45, med 215/40 var det greit nok, men subbet med folk baki 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 2, 2006 tjaa.. kommer jo helt an på hvor lav den er osv da.jeg hadde 8*17 et rundt 35 mener jeg, senket ca 50. dette subbet ille med 215/45, med 215/40 var det greit nok, men subbet med folk baki Min er ikke senket....ennå... Men hvordan er dette med ET igjen..?? Er det 35 eller 38 originalt på min tro...?? Vil tallet her si avstanden fra anleggsflaten på felgen mot navet til midtlinjen på felgen.....hvis du skjønner....(husker ikke detta hêlt).. Men desto lavere ET-tall, jo mer bygger det utover liksom... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 2, 2006 ET-0= Anlegsflate i felg er i midt i felgen ET+= Anleggsflata flyttet bakover i felgen ET-= Anleggsflata flyttet fremover ET org på typ89 er vel rundt +35 (som da vil si 3,5cm fra midten av felgen og bakover) Har du 7,5" felg og ET 20 så vil felgen bygge sånn ca 17cm ut i fra navet. Mot de som sitter hos deg nå som vel er ET 36 og 7" bygger da ca 14cm Altså må du ha 3cm mere å gå på enn med dem som sitter der nå. Kan vel bli trangt d Skogsrud?? Hva med å bare sette på hjula, ta av fjærene, jekke bilen så høyt du får den og slippe den brått nedpå hjulene så får du forma hjulbuene helt perfekt:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 2, 2006 ET-0= Anlegsflate i felg er i midt i felgenET+= Anleggsflata flyttet bakover i felgen ET-= Anleggsflata flyttet fremover ET org på typ89 er vel rundt +35 (som da vil si 3,5cm fra midten av felgen og bakover) Har du 7,5" felg og ET 20 så vil felgen bygge sånn ca 17cm ut i fra navet. Mot de som sitter hos deg nå som vel er ET 36 og 7" bygger da ca 14cm Altså må du ha 3cm mere å gå på enn med dem som sitter der nå. Kan vel bli trangt d Skogsrud?? Hva med å bare sette på hjula, ta av fjærene, jekke bilen så høyt du får den og slippe den brått nedpå hjulene så får du forma hjulbuene helt perfekt:) Hmm, høres trangt ut.. Er det lett å fikse/rulle skjermkantene på denne tro...?? Nei, disse mekke-tipsa dine hører hjemme på landbruksskolen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...