Anbefalte innlegg

Så tilfeldigvis en tråd om angeleyes og at det var ulovlig mht. en ny lov som kom? Holder på og kjøpe meg en '98 passat og vurderer å kjøpe nye lykter. Men om disse ikke er lovlig, så må jeg finne noe annet. Noe som kan avklare eller bekrefte det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det er kommet en slik lov så tror jeg BMW sliter ..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det er kommet en slik lov så tror jeg BMW sliter ..

: haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha,ja ser for meg bmw gutta da: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såvidt jeg har fått med meg er det låv på biler som blir levert med dette orginalt men ikke låv å ettermontere. Blir vel noe alla bi-xeon tenker jeg. Er ikke bare å slenge det på en bil heller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge lyktene er E merket kan det vel ikke være noe problem?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge lyktene er E merket kan det vel ikke være noe problem?

 

 

Trodde også det var dette som gjelder ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel enkelt dette. Er lykta levert med Angel Eyes og er E merket så er det bare å montere.

 

Om du kjøper et KIT og monterer det inni lykta di så er det nok ikke lovlig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må vel stå e4 for at den er godkjent i noreden/europa står det e7 eller e8 er den kun godkjent i Usa tror jeg det var.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var vel jeg som startet den diskusjonen:)

Hadde vert på eu kontroll, der jeg fikk beskjed om å fjerne lysa eller så kom jeg til å bli avskilta på biltilsynet! (måtte der for å godkjenne senkesettet)

Var far min som kjørte bilen på eu kontrollen, han var ikke sikker hvordan regelene var, så han tok ingen diskusjon.

Men så lenge lys er E-MERKET! så er de lovlige, det fikk jeg bekreftet på biltilsynet. Men det selges lys som ikke er E-merket de blir brukt til utstilling\show bla.

 

CASE CLOSED!

 

Ang den nye loven, så var det bruk av park lys. Maks lov å bruke 2 park lys samtidig.

Ulovlig park.JPG

Lovlig front.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, er tydligvis en utbredt misforståelse eller mangel på kunnskap ute å går hos de verksteder og biltilsyn som foretar EU-kontroll

Fikk også 2er feil på mine angeleyes fordi mekanikern mente at det kun var lov med 2 parklys og ikke 4 som jeg har.

 

Det som står i loven er at de kun er lov med 2 lykteenheter med parklys.

Dvs at du kan ha 50 parklys i hver lykteenhet så lenge du har bare 2 lykteenheter med lys.

Regner også med at disse må vere E merket for å få de godkjent.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.