Snodig problem med popup trunk release!!

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg fikk endelig kobla min popup trunk release i dag.

Alt så ut til å virke. Den slår inn når jeg trykker på knapen.

Men så. Da jeg lukker bakluka så virker den plutselig ikke mer. Åpner jeg den igjen og lar den stå åpen og trykker på knappen så fungerer den som bare det.

Hvordan kan dette ha seg?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må finstille den. Prøv å slakk/stram til du før det til å fungere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må finstille den. Prøv å slakk/stram til du før det til å fungere.

Hmm. Jammen den fungerer jo fint når luka er igjen. Når jeg presser inn låsen manuelt når luka er åpen så virker den også. Kun når jeg lukker luka!!

Kan det være at den ikke fungerer når den står montert loddrett og peker nedover?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller at spolen ikke er kraftig nok til å åpne låsen når den er skikkelig "låst"?

Hvor mange kvadrat er ledningen din? 0,5-0,75 duger ikke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm. når luka er åpen og jeg trykker på knappen så høres den mer enn nokk krafig ut. Hører det ganske så godt.

jeg har brukt den ledingen som følgte med i pakken. Den skal jo være god nok trodde jeg!!

Men jeg har sett alle andre som har montert slik trunk release at de har montert den vannrett. Syns det var lettest og montere den loddrett jeg. Ser båre pent og ryddig ud og den fungerer som sagt når luka er åpen.

Håper jeg får et behjelpelig svar her hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sleng ut et bilde av installasjonen da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har litt problemer med min popup også..

Den klarer ikke få den ut av lås..

løsningen er at jeg startet motoren og gir den litt turtall..

Da klarer den å poppe :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva har du jordet den i?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva har du jordet den i?

Hei

Har jordet den rett i et ledig skruehull i bakluka!

Skal se om jeg får lagt opp et bilde i ettermiddag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke fått tatt noe bilde enda, men er det noen som kan tenkte seg hva det kan være. Evt noen som har montert en slik før.

Har dere montert den loddrett eller vannrett?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kva type er da du har da?? kjøpt på bilxtra eller "jom" typen??

begge må vera stramme når låsen er lukka.

høre du den prøver å opne når luka er igjen?? det skal ha ingenting med at den står loddrett eller vannrett

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kva type er da du har da?? kjøpt på bilxtra eller "jom" typen??

begge må vera stramme når låsen er lukka.

høre du den prøver å opne når luka er igjen?? det skal ha ingenting med at den står loddrett eller vannrett

Jeg har bilextra sin. Når jeg har luka igjen så hører jeg ikke at den prøver å dra en gang. Ingen liv

Det som er så merkelig. Jeg får prøve å stramme den litt mer, men den er stram nok selv når luka er igjen. Eller kanskje den må være strammere. får prøve å stramme den og se om det hjelper.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har bilextra sin. Når jeg har luka igjen så hører jeg ikke at den prøver å dra en gang. Ingen liv

Det som er så merkelig. Jeg får prøve å stramme den litt mer, men den er stram nok selv når luka er igjen. Eller kanskje den må være strammere. får prøve å stramme den og se om det hjelper.

har bilxtra sin eg og. funker fint men bytt knapp. den blir fort øydelagt.

men har du koblet rett?? den kan funke feil viss du ha koblet den feil.

men det eg trur er at wiren er for slakk. klikk igjen låsen. stram wiren og prøv igjen. viss det er trangt å komme til så kan du tre wiren inn på ein sukkerbit og låse med den

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har bilxtra sin eg og. funker fint men bytt knapp. den blir fort øydelagt.

men har du koblet rett?? den kan funke feil viss du ha koblet den feil.

men det eg trur er at wiren er for slakk. klikk igjen låsen. stram wiren og prøv igjen. viss det er trangt å komme til så kan du tre wiren inn på ein sukkerbit og låse med den

Som sagt, den funker fint når luka er oppe. Så den er kobla rett.

Men jeg skal prøve å stramme wiren. Får håpe det hjelper!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg vert ute og strammet wiren. Uten at dette hjalp.

Men jeg oppdaget noe merkelig. Når jeg setter luka f.eks midstilt. altså den peker rett ut i lufta. Så virker ikke motoren. Senker jeg luka helt ned så virker den igjen. Løfra luka litt opp og fikk den til å stå i en 30 graders vinkel nedover. da virker den heller ikke. Så det virker som det har noe å si hvordan motoren er plassert.

Kan det virkelig være at den må monteres vannrett for at den skal fungere i lukket stilling på luka?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg vert ute og strammet wiren. Uten at dette hjalp.

Men jeg oppdaget noe merkelig. Når jeg setter luka f.eks midstilt. altså den peker rett ut i lufta. Så virker ikke motoren. Senker jeg luka helt ned så virker den igjen. Løfra luka litt opp og fikk den til å stå i en 30 graders vinkel nedover. da virker den heller ikke. Så det virker som det har noe å si hvordan motoren er plassert.

Kan det virkelig være at den må monteres vannrett for at den skal fungere i lukket stilling på luka?

det kan høres ut som dårlig kontakt ein plass. dette finner du ut ved å dra koble til to ledninger på åpnaren og direkte til batteriet. åpner den ikkje da så er åpnaren defekt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror du har brudd i en ledning i overgangen til bakluka ...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Da har jeg endelig fått til popupp en ;D

jeej. Jeg bytta plass på jordingskabelen, så funka det hehe : bh :

men men gla jeg endelig fikk det til =)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.