Golf GTI Jubileum - nedre del støtfanger

Anbefalte innlegg

Hei..

 

Kjørte nettopp av den nedre delen på frontfangeren min. Og tenke jeg skulle bruke anledingen til å skaffe en litt fine en. Ringte min lokale VW forhandler å hørte pris på den som sitter på Golf GTI Jubileum. 5500 var prisen (ulakkert) : eek : Kan dette stemme? Er det virkelig så rå pris på denne?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Virket dyrt det ja. Sikker på at du ikke fikk pris på hele fangeren da? Hørte på 4motion leppe til boraen jeg, og den kostet vel en rundt 700 kr. Skulle tro at Golf GTI Jubileum leppen ikke skulle være stort dyrere?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror de har satt prisen så høyt for å hindre at andre enn de orginale jubileumsmodellene skal kjøre rundt med den stylingen.

Hørte for en stund siden på prisen for de felgene som sitter på Jubileumsmodellen og de kostet den nette sum av 10.000 pr stykk + 400 for hver senterkopp.

 

Disse felgene er BBS og koster rundt 2.5 til 3k hvis man kjøper den hos en BBS forhandler

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok en del dyrere denne en de andre leppene, men kjøp den fra utlandet så blir det mye rimeligere:

 

Her fra OEM Parts i England. Under halv pris. Å handle fra England er en fryd. Lykke til!

 

http://www.oemparts.co.uk/product_info.php?cPath=7_50&products_id=496

 

Denne prisen er inkl 17% VAT, samt levering i England. Det får du sikkert trekt fra på prisen. (VAT'en får du ihvertfall). Send de en mail og be dem gi en totalpris inkl frakt og med 17% VAT reduksjon.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den OEMparts siden var jo knall : rock : ... tror det blir litt bestilling derfra.

Noen som har bestillt derfra.. Hvor mye kommer frakt på til Norge?.. Hvordan skjer fortolling?

Er det moms + tollgebyr man betaler, og får man kjøpt den uten VAT?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den OEMparts siden var jo knall : rock : ... tror det blir litt bestilling derfra.

Noen som har bestillt derfra.. Hvor mye kommer frakt på til Norge?.. Hvordan skjer fortolling?

Er det moms + tollgebyr man betaler, og får man kjøpt den uten VAT?

 

Har handlet en del fra forskjellige i England, men ikke fra OEMparts. De har store annonser i blant annet Performance VW så regner med de er seriøse. Det jeg pleier å gjøre er å sende de en e-post med hva jeg har lyst å kjøpe og spørre hva prisen blir. Så gjør jeg dem oppmerksom på at jeg ikke skal betale VAT. Så gir de deg en totalpris på del og frakt. På den kommer det 25% moms. Ingen toll. Rutinene på betaling av moms er litt forskjelli, men får du det sendt med f.eks DHL så kommer delen på døren til deg og så får du en regning på momsen noen dager seinere. Delene betaler man på forskudd, ved f.eks å oppgi VISA nummer til selger. Jeg og noen kamerater har gjort dette fra bla Forge, Awesome og Badger5. Vi ha bestillt bla. bremser,senkesett, effektanlegg osv. Felles for dem alle er rask respons, god service og rask levering. Opprett en god mailkontakt med firmaet, så får man fort en god følelse om de er seriøs eller ikke. Man må bare hoppe i det og prøve første gang man handler fra utlandet. Vi kommer ikke til å kjøpe mye bildeler i Norge fremover for å si det sånn... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk beskjed om at esken ble for stor til å sende til Norge.. !

Er det mulig a?..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk beskjed om at esken ble for stor til å sende til Norge.. !

Er det mulig a?..

 

Var det hele kittet, eller kun fronten?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hele kittet.. 4 deler..

 

Hvis de skal putte det opp i en eske kan jeg forstå bekymringen.... ;)

 

 

Kan de ikke sende det hver for seg da?

 

Lars Lysebo her på forumet bestillte kun fronten fra USA og det var ikke noe problem i det hele tatt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble en boks på 1,8x0,45x0,4m .. skulle vel ikke være noe krise det.

Har forhørt meg om de kan dele det i 2.. front og bak + sidene..

 

Edit:

og det kunne de.. men med samme problem.. Flyfrakt tok maks 1,2m pakker før det ble voldsomme priser..

 

Noen som vet hvor Lars bestillte fra?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.