manuell startsperre problem på Audi 200

Anbefalte innlegg

far min har en sent registrert 200 som er org startsperre på. er av typen som krever egen chip som skal "pipes" for å få starte bilen. Denne har begynt å kødde skikkelig i det siste og hornet slår ut bare man prøve å gå inn i bilen, evnt ut når tutinga har stoppa. er det noen råtips for å koble ut startsperra? bilen er jo ubrukelig for man får bare start hver 10 gang man vrir om nøkkelen, og hornet må man koble ut for å ikkje bli døv..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

.

...

.....

.......

.........

...........

..

..

..

..

..

..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det virkelig ingen som har vore borti dette problemet eller veit ka/korleis eg kan løse dette slik at far får start på bilen sin!!?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde aldri hørt om dette engang før min bror kjøpte en 750 for en tid siden. Den hadde en slags pinne du stakk inni sigg-tenneren før den ble startet. Han fikk problemer med at kodeenheten/pinnen konka og dermed ble det svært lite liv i bimmeren. Fant aldri ut av det :)

Derimot dukket det opp en "reservepinne", så problemet løste seg selv. Men uansett, jeg kan ikke tenke meg at disse bilene har en annerledes motorstyreenhet enn de uten denne merkelige startsperra. Ergo burde det vel være mulig å finne ut hvilke ledninger som er koblet til ekstra på motorstyringa (ved hjelp av et standard koblingsskjema) og så fjerne det som måtte gå til denne sperra, og i tillegg finne styreenheten til startsperra og koble fra denne. På ingen måte en enkel rask jobb, men det er nå hva jeg hadde kommet til å gjort. Jeg tror at den alarmen/startsperra faren din har på bilen er mer å regne som en kuriositet her i landet, og da blir det vel værre å få noe vettug hjelp. Du har prøvd å google?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veit liksom ikkje heilt ka som eg skal prøve å søke etter. Såg på sjmauto... men var ikkje noke om det der. Det spørs om eg skal høre med det lokale verkstedet og få en fast pris på å koble den ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert noe likt det som skjedde på min bil. Der slutta bilen å lese brikka.. Måtte få den på verksted og dra ut hele greia. Skjønner godt hvorfor det ikke står noe sted hvordan men gjør dette... det er jo å si værsågod til de som vil stjele slike biler...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, det er jo sant. har 2 brikker og det er samme problemet med begge. lyset slokker/tennes kvar gang eg stikker inn brikka, men får likevel ikkje start og alarmen går. så det er nok releet/bryteren som skal gi strøm til tenningslåsen som er gåen. men HVOR! og HVORDAN!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.